Zaburzenia lękowe u młodzieży budzą sporo emocji. Czasem dorosłym trudno uwierzyć w lękowe objawy młodych ludzi, czują się bezradni, nie wiedzą, jak zareagować. Jak powinien zachować się nauczyciel, gdy widzi u swojego ucznia objawy lęku napadowego? W jaki sposób pomóc mu obniżyć lęk? Zadaniem scenariusza jest psychoedukacja nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych w zakresie zaburzeń lękowych, w szczególności lęku napadowego.
Uczestnicy
|
wychowawcy szkół podstawowych i ponadpodstawowych
|
Cel ogólny
|
psychoedukacja w zakresie zaburzeń lękowych
|
Cele szczegółowe
|
Rozwijanie:
- wiedzy na temat funkcjonowania ucznia zmagającego się z zaburzeniami lękowymi, w szczególności lękiem napadowym
- umiejętności reagowania w sytuacjach kryzysowych, gdy uczeń wyraża silny lęk
- postawy akceptacji w stosunku do uczniów z trudnościami o podłożu emocjonalnym
- umiejętności zapobiegania mechanizmom wykluczenia w grupie rówieśniczej
|
Potrzebne materiały
|
- załącznik nr 1. Źródła lęku u młodzieży
- długopisy
- flipchart/tablica
- kartki w formacie a3
|
Czas trwania
|
60 minut
|
Liczba uczestników
|
20-30 osób
|
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.