Gdy uczeń ma atak paniki. Scenariusz szkolenia dla nauczycieli

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 6 marca 2023

Zaburzenia lękowe u młodzieży budzą sporo emocji. Czasem dorosłym trudno uwierzyć w lękowe objawy młodych ludzi, czują się bezradni, nie wiedzą, jak zareagować. Jak powinien zachować się nauczyciel, gdy widzi u swojego ucznia objawy lęku napadowego? W jaki sposób pomóc mu obniżyć lęk? Zadaniem scenariusza jest psychoedukacja nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych w zakresie zaburzeń lękowych, w szczególności lęku napadowego.

Uczestnicy wychowawcy szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Cel ogólny psychoedukacja w zakresie zaburzeń lękowych 
Cele szczegółowe Rozwijanie:
  • wiedzy na temat funkcjonowania ucznia zmagającego się z zaburzeniami lękowymi, w szczególności lękiem napadowym
  • umiejętności reagowania w sytuacjach kryzysowych, gdy uczeń wyraża silny lęk
  • postawy akceptacji w stosunku do uczniów z trudnościami o podłożu emocjonalnym
  • umiejętności zapobiegania mechanizmom wykluczenia w grupie rówieśniczej
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Źródła lęku u młodzieży
  • długopisy
  • flipchart/tablica
  • kartki w formacie a3
Czas trwania 60 minut
Liczba uczestników 20-30 osób

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 81% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 6 marca 2023

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy