Zrozumieć małego Robinsona – warsztat dla nauczycieli pracujących z dziećmi z traumą porzucenia

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 26 stycznia 2023

Praca z dziećmi, które mają złe doświadczenia z najbliższymi osobami jest zarówno bardzo trudna, jak i obciążająca. Często nauczyciel jest dla takich uczniów jednym z niewielu stałych elementów ich życia – widywany regularnie, w przewidywalnych okolicznościach, zawsze w tych samych miejscach. Dziecko ma dużo czasu, by obserwować i poznać swojego wychowawcę – nauczyć się jego przyzwyczajeń, reakcji, ulubionych powiedzonek. Dlatego relacja nauczyciel – uczeń jest w tym przypadku jednocześnie ogromnym wyzwaniem i wielkim zasobem. Proponowany warsztat ma na celu wesprzeć nauczycieli – zarówno przedmiotowych, jak i wychowawców w budowaniu bezpiecznej, przyjaznej więzi z uczniami, którzy takich więzi nie znają.

Uczestnicy: nauczyciele (wychowawcy, nauczyciele przedmiotowi)
Cel ogólny: rozwój kompetencji wychowawczych w pracy z dzieci przebywających w placówkach opiekuńczych, rodzinach zastępczych lub wychowywanych przez samotnych rodziców
Cele szczegółowe:
    • trening komunikacji opartej na empatii i uważności
    • psychoedukacja na temat potrzeb rozwojowych dzieci z zaburzeniami przywiązania
    • wspieranie rozwoju relacji z uczniami o szczególnych potrzebach emocjonalnych
Potrzebne materiały:
    • karta pracy nr 1. Co czuł Robinson Crusoe?
    • karta pracy nr 2. Odzwierciedlanie emocji
    • kartony dużego formatu
    • długopisy i mazaki
    • małe karteczki samoprzylepne,
    • tablica lub flipchart
Czas trwania: 60 minut
Liczba uczestników: 20-30 osób dorosłych

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 26 stycznia 2023

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy