Scenariusz zajęć dedykowanych dzieciom w wieku 5-6 lat. Zajęcia mają na celu uwrażliwienie dzieci na problem dyskryminacji ze względu na wygląd oraz uświadomienie, że cechy osobowości są ważniejsze od tego, jak się wygląda.
Scenariusz zajęć mających na celu przeciwdziałanie zjawisku wykluczenia ze względu na wygląd. W czasie zajęć dzieci dowiedzą się czym jest wygląd zewnętrzny oraz gust, a także jak wygląd człowieka zmienia się wraz z upływem czasu. Zajęcia dedykowane dzieciom w wieku 5-6 lat.
Scenariusz zajęć przeznaczony dla dzieci w wieku 5-6 lat. Zajęcia mają na celu rozbudzać w dzieciach postawę akceptację dla różnic w wyglądzie oraz rozwijać umiejętność współpracy.
Scenariusz zajęć dla uczniów klas I-III. Już najmłodsi uczniowie funkcjonują wśród stereotypów – dostrzegają czyjś wygląd, pochodzenie, status ekonomiczny i dokonują oceny na jego podstawie. Nieświadomie przejmują od dorosłych schematy zachowań, które powodują, że w ich grupach rówieśniczych pojawiają się niebezpieczne mechanizmy wykluczenia. Praca nad rozumieniem stereotypów, rozpoznawaniem ich jest bardzo ważna już na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Warsztat ma na celu zwiększenie wrażliwości dzieci na ryzyko wykluczenia, rozwój ich umiejętności komunikacyjnych.
Przedstawiamy scenariusz zajęć dla dzieci przedszkolnych, które pomogą zintegrować dzieci pełnosprawne i niepełnosprawne. Proces włączania osób z niepełnosprawnością do społeczeństwa należy rozpocząć jak najwcześniej. Przedszkole jest idealnym miejscem do kształtowania postaw akceptacji i tolerancji dla odmienności oraz do odkrywania tego, co łączy poprzez wspólną zabawę.
Lojalność czy ślepe posłuszeństwo? Kiedy pragnienie akceptacji przeradza się w destrukcyjne zachowanie? Przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem proponowanego scenariusza ma na celu rozwijanie u uczniów umiejętności rozpoznawania tzw. fałszywej lojalności.
Propozycja zajęć integracyjnych dla uczniów klas pierwszych szkoły średniej ułatwiających wzajemne poznanie się i znalezienie własnego miejsca w grupie. Wszystkie ćwiczenia nadają się do przeprowadzenia zarówno w szkole jak i zdalnie.
Zajęcia integracyjne dla klasy czwartej to jedno z ważniejszych działań na początku roku szkolnego. Jest to czas, w którym dzieci muszą przystosować się do nowych wyzwań, jakie stawia przed nimi szkoła. Nowi nauczyciele, nowe przedmioty u co za tym idzie - nowe wymagania. Uczniowie różnie radzą sobie z taką sytuacją. Dlatego ważne jest, by poznali się i czuli się ze sobą możliwie jak najlepiej. Osiągnięcie tego celu ułatwi realizacja scenariusza lekcji „Tacy jesteśmy – poznajemy się”.