30 lipca obchodzimy Dzień Przyjaciela. Z tej okazji warto porozmawiać z dziećmi na temat znaczenia przyjaźni i dbania o relacje. Przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem proponowanego scenariusza pomoże dzieciom w wieku 4-5 lat zrozumieć, dlaczego przyjaciel to skarb.
Powrót do szkoły po długim okresie nauczania zdalnego niesie ze sobą różne trudności. Najmłodsi uczniowie najbardziej potrzebują realnych, bliskich kontaktów. Nie potrafią jeszcze w taki sposób, jak ich starsi koledzy utrzymywać relacji w świecie wirtualnym. Ponowne spotkanie w klasie może być trudne, wymagać odbudowania przyjaźni, ponownej adaptacji do grupy. Proponowany scenariusz ma na celu wsparcie uczniów w rozwoju kompetencji interpersonalnych.
Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku 4-6 lat. Zajęcia mają na celu rozwijanie świadomości świata jako globalnej wioski, rozwijanie postaw otwartości i szacunku w stosunku do osób różniących się wyglądem.
Warsztat zaprojektowany jest dla zespołów klasowych, w których obserwuje się trudności w zakresie relacji, proces izolowania jednego lub grupy uczniów od reszty klasy. Oparty jest na prostej grze symulacyjnej, która w zabawny sposób pokaże dzieciom, na czym polega zjawisko wykluczenia i jakie są jego mechanizmy.
Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku 5-6 lat. Zajęcia mają na celu wprowadzenie tematyki niepełnosprawności oraz umożliwienie dzieciom zrozumienie, z jakimi trudnościami mierzą się osoby z niepełnosprawnościami.
Scenariusz zajęć dedykowanych dzieciom w wieku 5-6 lat. Zajęcia mają na celu uwrażliwienie dzieci na problem dyskryminacji ze względu na wygląd oraz uświadomienie, że cechy osobowości są ważniejsze od tego, jak się wygląda.
Scenariusz zajęć mających na celu przeciwdziałanie zjawisku wykluczenia ze względu na wygląd. W czasie zajęć dzieci dowiedzą się czym jest wygląd zewnętrzny oraz gust, a także jak wygląd człowieka zmienia się wraz z upływem czasu. Zajęcia dedykowane dzieciom w wieku 5-6 lat.
Scenariusz zajęć przeznaczony dla dzieci w wieku 5-6 lat. Zajęcia mają na celu rozbudzać w dzieciach postawę akceptację dla różnic w wyglądzie oraz rozwijać umiejętność współpracy.