Powrót do szkoły po długim okresie nauczania zdalnego niesie ze sobą różne trudności. Najmłodsi uczniowie najbardziej potrzebują realnych, bliskich kontaktów. Nie potrafią jeszcze w taki sposób, jak ich starsi koledzy utrzymywać relacji w świecie wirtualnym. Ponowne spotkanie w klasie może być trudne, wymagać odbudowania przyjaźni, ponownej adaptacji do grupy. Proponowany scenariusz ma na celu wsparcie uczniów w rozwoju kompetencji interpersonalnych.
Uczestnicy
|
uczniowie klas I-III szkoły podstawowej
|
Cele ogólne
|
wsparcie rozwoju kompetencji interpersonalnych
|
Cele szczegółowe
|
- wzmocnienie relacji pomiędzy uczniami
- rozwój empatii i komunikacji interpersonalnej
- trening identyfikowania emocji i potrzeb innych osób
- budowanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w grupie
|
Potrzebne materiały
|
2x 45 minut
|
Czas trwania
|
- kolorowy papier,
- bibuła,
- brystole,
- kartonowe pudełka,
- nożyczki,
- klej,
- druciki,
- taśma klejąca,
- farby i pędzle,
- pudła kartonowe
|
Liczba uczestników
|
zespół klasowy
|
Pozostało jeszcze 79% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.