Osoby w spektrum autyzmu często wyróżniają się bezpośredniością i szczerością w wyrażaniu swoich myśli i uczuć. W pewnych sytuacjach społecznych, nadmierna szczerość może być niezrozumiała lub nawet ranić uczucia innych. Proponowane zadania mają pomóc uczniowi zrozumieć, które wypowiedzi są społecznie akceptowalne i dlaczego niektóre komentarze mogą być odbierane jako nieodpowiednie. Ćwiczenia naprowadzają ucznia na to, jak wyrażać swoje myśli i uczucia jednocześnie okazując rozmówcy szacunek. Zadania mają na celu uświadomić uczniowi, że istnieją pewne oczekiwania dotyczące komunikacji, które są ważne dla utrzymania harmonijnych relacji międzyludzkich.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Powrót do szkoły po długim okresie nauczania zdalnego niesie ze sobą różne trudności. Najmłodsi uczniowie najbardziej potrzebują realnych, bliskich kontaktów. Nie potrafią jeszcze w taki sposób, jak ich starsi koledzy utrzymywać relacji w świecie wirtualnym. Ponowne spotkanie w klasie może być trudne, wymagać odbudowania przyjaźni, ponownej adaptacji do grupy. Proponowany scenariusz ma na celu wsparcie uczniów w rozwoju kompetencji interpersonalnych.
Uczestnicy | uczniowie klas I-III szkoły podstawowej |
Cele ogólne | wsparcie rozwoju kompetencji interpersonalnych |
Cele szczegółowe |
|
Potrzebne materiały | 2x 45 minut |
Czas trwania |
|
Liczba uczestników | zespół klasowy |
Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie:
Rola zabawy w nauczaniu i terapii dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu
Do webinaru dołączono materiały specjalne:
|