Zasady oceny efektywności pomocy udzielanej dzieciom i młodzieży powinny określać wewnętrzne rozstrzygnięcia przyjęte w szkole lub przedszkolu. Skorzystaj z przykładowego wzoru arkusza oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Pobierz przykładową informację o funkcjonowaniu dziecka w grupie przedszkolnej. Informacja uwzględnia obszary rozwoju wskazane w aktualnie obowiązującej podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
W związku z potrzebą przeprowadzenia diagnozy dziecka w poradni psychologiczno-pedagogicznej, szkoła lub przedszkole zostanie poproszone o dostarczenie opinii o dziecku. Pobierz proponowany wzór opinii o dziecku uczęszczającym do przedszkola.
Wczesna identyfikacja zdolności dziecka pozwala na właściwe dostosowanie metod i form pracy oraz odpowiednią organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej ukierunkowanej na rozwijanie zdolności. Zapoznaj się z przykładową informacją o funkcjonowaniu dziecka zdolnego w grupie przedszkolnej, którą należy opracować m.in. na prośbę specjalistów z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Wniosek o wydłużenie etapu edukacyjnego powinien być skierowany do dyrekcji szkoły. Nie trzeba do niego załączać opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej - wystarczy dokument potwierdzający niepełnosprawność dziecka, czyli orzeczenie o niepełnosprawności, które znajduje się w dokumentacji szkolnej ucznia.
Pamiętaj o obowiązku informowania rodziców/opiekunów prawnych ucznia lub pełnoletniego ucznia o terminach spotkania zespołu odpowiedzialnego za organizację kształcenia specjalnego.