Miłość – fakty i mity. Projekt edukacyjny dla klas VII-VIII

Joanna Dowgiałło-Tyszka

Autor: Joanna Dowgiałło-Tyszka

Dodano: 15 października 2025

Projekt pozwala uczniom zgłębić temat uczuć i relacji – od zauroczenia, przez zakochanie, aż po różne oblicza miłości – oraz odróżnić je od popędu seksualnego. W pracy grupowej uczniowie losują tematy i formy prezentacji (np. plakat, scenka, quiz, komiks), a następnie opracowują krótkie projekty edukacyjne. Zajęcia rozwijają umiejętność współpracy, krytycznego myślenia i twórczego wyrażania treści, a jednocześnie uczą, że rozumienie własnych emocji i odpowiedzialność w relacjach są kluczowe dla budowania dojrzałych więzi.

Grupa docelowa Uczniowie klas VII-VIII szkoły podstawowej.
Podstawa programowa do przedmiotu Edukacja zdrowotna dla klas IV-VI szkoły podstawowej Dział VI, punkt 1.: [uczeń] opisuje oznaki zakochania, odróżnia zakochanie od popędu seksualnego oraz od miłości, a także miłość młodzieńczą od miłości dojrzałej.
 Cel ogólny Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i opisywania różnych form relacji uczuciowych – od zauroczenia i zakochania, przez miłość młodzieńczą, aż po miłość dojrzałą – oraz odróżniania ich od popędu seksualnego.
Cele szczegółowe Uczeń:
  • opisuje oznaki zakochania,
  • odróżnia zakochanie od popędu seksualnego,
  • wskazuje różnice między zakochaniem a miłością,
  • omawia różnice między miłością młodzieńczą a dojrzałą,
  • analizuje przykłady z życia, literatury i mediów,
  • prezentuje zdobytą wiedzę w kreatywnej formie (np. plakat, komiks, scenka, quiz, mem, wywiad),
  • współpracuje w grupie, dzieląc się zadaniami i odpowiadając za efekt końcowy.
Potrzebne materiały
  • Załącznik nr 1. Karteczki z tematami i formami prezentacji do losowania.
Czas trwania Lekcja wprowadzająca, 1-2 tygodnie pracy grupowej oraz lekcja podsumowująca
Liczba uczestników zespół klasowy 20-30 osób

Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do Educado i obejrzyj webinar: 

To druga część szkolenia dotyczącego edukacji zdrowotnej w praktyce. Dowiesz się, jak prowadzić lekcje, aby w kompleksowy i ciekawy sposób realizować podstawę programową tego przedmiotu.

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 63% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 15 października 2025

Autor: Joanna Dowgiałło-Tyszka

Prezes Fundacji Twoje Miejsce, działającej na rzecz rozwoju i popularyzacji edukacji, kultury i nauki. Autorka i redaktorka scenariuszy do zajęć z Edukacji Zdrowotnej dla Ośrodka Rozwoju Edukacji. Wieloletnia dyrektor wydawnicza Wydawnictwa Szkolnego PWN, a także koordynatorka licznych projektów edukacyjnych realizowanych w ramach programu POWER Wiedza Edukacja Rozwój oraz Erasmus+. Ukończyła studia podyplomowe „Psychologia pozytywna w edukacji i wychowaniu” na Uniwersytecie SWPS. Łączy doświadczenie w tworzeniu materiałów dydaktycznych z pasją do rozwijania nowoczesnych metod nauczania.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy