Gdy z wniosków opracowanych na podstawie efektywności udzielanego wsparcia uczniowi wynika, że mimo udzielanej mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu/szkole nie następuje poprawa funkcjonowania ucznia, dyrektor przedszkola/szkoły, za zgodą rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia, występuje do publicznej poradni z wnioskiem o przeprowadzenie diagnozy i wskazanie sposobu rozwiązania problemu ucznia. Pobierz wniosek o przeprowadzenie diagnozy.
Wyróżnionych zostało pięć obszarów znamionujących uzdolnienia w danym przedmiocie: (1) wiedza, (2) umiejętności, (3) aktywność, związana z zainteresowaniami i samodzielną pracą, (4) twórcze podejście do problemów oraz (5) światopogląd, związany z ogólną postawą i przekonaniami, powodującymi zaangażowanie w działalność w dziedzinie przyrodniczej. Liczba obserwowalnych zachowań w każdym z obszarów nie jest taka sama. Jest to związane z różnorodnością aktywności oraz z wiekiem uczniów.
IPET oraz w wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia wskazują na potrzebę zajęć indywidualnych lub w grupie do 5 osób. Tylko na tej podstawie dyrektor szkoły może zwrócić się do organu prowadzącego o umożliwienie uczniowi korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Pobierz wzór wniosku!