Wyróżnionych zostało pięć obszarów znamionujących uzdolnienia w danym przedmiocie: (1) wiedza, (2) umiejętności, (3) aktywność, związana z zainteresowaniami i samodzielną pracą, (4) twórcze podejście do problemów oraz (5) światopogląd, związany z ogólną postawą i przekonaniami, powodującymi zaangażowanie w działalność w dziedzinie przyrodniczej. Liczba obserwowalnych zachowań w każdym z obszarów nie jest taka sama. Jest to związane z różnorodnością aktywności oraz z wiekiem uczniów.
IPET oraz w wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia wskazują na potrzebę zajęć indywidualnych lub w grupie do 5 osób. Tylko na tej podstawie dyrektor szkoły może zwrócić się do organu prowadzącego o umożliwienie uczniowi korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Pobierz wzór wniosku!
Dokument zawiera m.in.metryczkę do teczki dotyczącej uczniów odroczonych od obowiązku szkolnego, dotyczącej uczniów z orzeczeniem o kształceniu specjalnym czy uczniów objętym nauczaniem indywidualnym, indywidualną ścieżką kształcenia lub zajęciami indywidualnymi.
Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci najczęściej jest związana z zaburzeniami koncentracji uwagi i jest dość często występującą trudnością u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Pobierz przykładową kartę obserwacji umożliwiająca prowadzenie rozpoznania przez nauczyciela.