Proponowane karty pracy zawierają ćwiczenie polegające na dopasowaniu nazw uczuć i emocji do obrazka. Uczeń wskazuje, jak może czuć się bohater ilustracji i uzasadnia swój wybór. Zestaw składa się z 7 kart pracy dedykowanych uczniom klas I-III, w tym dzieciom w spektrum autyzmu i z zespołem Aspergera.
Zestaw dedykowany dla uczniów klas VI – VIII, szczególnie dla dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Słuchowisko wraz z kartami pracy i transkrypcją dialogu ma na celu poprawę umiejętności komunikacyjnych, rozumienia emocji i intencji rozmówców. Zadaniem zestawu jest również pomoc w nauce wychwytywania nieporozumień komunikacyjnych, które często są źródłem nastoletnich konfliktów. Zadaniem ucznia jest przesłuchanie słuchowiska oraz wykonanie odnoszących się do niego ćwiczeń.
Materiał jest przeznaczony dla uczniów, którzy nie znają języka polskiego albo poziom języka polskiego nie jest wystarczający do samodzielnego wykonywania zadań. Ćwiczenia mogą być wykorzystane w terapii uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Zadanie polega na analizie stanów rzeczy i dokonaniu oceny, co jest przyczyną, a co skutkiem. Zestaw został opracowany w dwóch wersjach językowych.
Zestaw jest propozycją ćwiczeń dla młodzieży VI-VIII klas z zespołem Aspergera lub problemami w komunikacji. Słuchowisko i zadania do niego mają na celu poprawić umiejętności komunikacyjne oraz pokazać rozwiązanie trudnych dla nastolatków sytuacji społecznych. Zestaw daje możliwość zrozumieć czym są relacje przyjacielskie, jak zachowują się osoby, które przyjaźnią się. Na przykładzie trzech przyjaciółek można zrozumieć czym jest plotkowanie, zrozumieć, że ton i sposób wypowiedzi może wpływać na znaczenie wypowiedzi przyjazne lub nieprzyjazne, nawet jeżeli słowa na to nie wskazują.
Karta pracy jest przeznaczona dla uczniów szkół ponadpodstawowych, w szczególności dla uczniów z diagnozą zespołu Aspergera. Celem pracy z kartami jest wsparcie rozwoju społecznego, pomoc w nauce doboru wypowiedzi adekwatnych do sytuacji i jej kontekstu. Ze względu na opracowanie materiału w szyku ukraińskim, zadanie może wykonać również uczeń z Ukrainy, który nie zna biegle języka polskiego.
Zestaw jest propozycją ćwiczeń dla młodzieży VI-VIII klas ze spektrum autyzmu oraz dzieci neurotypowych. Słuchowisko i zadania do niego mają na celu uświadomić, jak z rozmowy wyłapywać ważniejsze komunikaty, jak reagować na smutek przyjaciela oraz jak utożsamić się z osobą przeżywającą smutek za pomocą własnych doświadczeń. Dla uczniów neurotypowych zestaw może posłużyć jako przykład różnorodności wśród ludzi oraz niewykluczanie osób, które wydają się inne.
Zestaw jest propozycją ćwiczeń dla uczniów klas VI-VIII. Adresowany jest dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera. Słuchowisko i karty pracy mają na celu ułatwić młodzieży samodzielny trening komunikacji oraz rozwijanie umiejętności kompetencji społecznych. Zadaniem ucznia jest przesłuchanie nagrania a następnie sprawdzenie swojego rozumienia opisanej sytuacji, zweryfikowania uczuć i intencji, które towarzyszą 3 bohaterkom.
Karty pracy dla uczniów klas IV-VI, w tym dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Zadaniem ucznia jest wpisanie w puste dymki wypowiedzi osób, znajdujących się w konkretnych sytuacjach społecznych na przedstawionych obrazkach. Ćwiczenie wpisuje się w obszar zajęć rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII oraz szkół ponadpodstawowych w tym dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera. Zadaniem ucznia jest rozpoznanie stresu na podstawie zdjęć i przykładowych dialogów oraz wybranie odpowiedniego komunikatu dla danej sytuacji. Zadanie zostało przygotowane w tłumaczeniu na język ukraiński, aby możliwe było wykorzystanie go w pracy z uczniami nieznającymi języka polskiego. Wersję z ćwiczeniami dla uczniów w posługujących się językiem polskim znajdziesz tutaj: Jak rozpoznać i zareagować na stres?
Karta pracy dla uczniów klas IV-VI, w tym dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Zadaniem ucznia jest nadanie obrazkowi nazwy, która będzie odpowiadała emocjom i uczuciom wyrażanym przez osoby na obrazku oraz temu, co się na nim dzieje. Ćwiczenie wpisuje się w obszar zajęć rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne.