Zestaw kart pracy służy wzmacnianiu umiejętności rozpoznawania emocji, uczuć, myśli zachowań u uczniów pochodzących z Ukrainy. Zadania zostały przetłumaczone na język ukraiński. Dzięki temu uczeń może skoncentrować się na wykonaniu zadania bez stresu związanego z brakiem zrozumienia treści polecenia. Karty pracy swoją tematyką nawiązują do dni Babci i Dziadka.
Zestaw kart pracy o tematyce nawiązującej do dnia babci. Ćwiczenia są przeznaczone do pracy z uczniami ostatnich klas szkół podstawowych oraz klas ponadpodstawowych, którzy mają problem z rozpoznawaniem emocji, uczuć i myśli oraz przyporządkowywaniem określonych zachowań. Karty pracy można wykorzystać również podczas zajęć dotyczących starości i przemijania.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły podstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na dokończeniu zdań zgodnie z myślą, która jako pierwsza pojawi się w świadomości ucznia.
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas VII-VIII oraz szkół ponadpodstawowych, w tym dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Ćwiczenie polega na zapoznaniu z się z zasadami komunikacji i prowadzenia dialogu przez osoby, które mają trudności z komunikacją.
Proponowane karty pracy zawierają ćwiczenie polegające na dopasowaniu nazw uczuć i emocji do obrazka. Uczeń wskazuje, jak może czuć się bohater ilustracji i uzasadnia swój wybór. Zestaw składa się z 7 kart pracy dedykowanych uczniom klas I-III, w tym dzieciom w spektrum autyzmu i z zespołem Aspergera.
Zestaw dedykowany dla uczniów klas VI – VIII, szczególnie dla dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Słuchowisko wraz z kartami pracy i transkrypcją dialogu ma na celu poprawę umiejętności komunikacyjnych, rozumienia emocji i intencji rozmówców. Zadaniem zestawu jest również pomoc w nauce wychwytywania nieporozumień komunikacyjnych, które często są źródłem nastoletnich konfliktów. Zadaniem ucznia jest przesłuchanie słuchowiska oraz wykonanie odnoszących się do niego ćwiczeń.
Materiał jest przeznaczony dla uczniów, którzy nie znają języka polskiego albo poziom języka polskiego nie jest wystarczający do samodzielnego wykonywania zadań. Ćwiczenia mogą być wykorzystane w terapii uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Zadanie polega na analizie stanów rzeczy i dokonaniu oceny, co jest przyczyną, a co skutkiem. Zestaw został opracowany w dwóch wersjach językowych.
Zestaw jest propozycją ćwiczeń dla młodzieży VI-VIII klas z zespołem Aspergera lub problemami w komunikacji. Słuchowisko i zadania do niego mają na celu poprawić umiejętności komunikacyjne oraz pokazać rozwiązanie trudnych dla nastolatków sytuacji społecznych. Zestaw daje możliwość zrozumieć czym są relacje przyjacielskie, jak zachowują się osoby, które przyjaźnią się. Na przykładzie trzech przyjaciółek można zrozumieć czym jest plotkowanie, zrozumieć, że ton i sposób wypowiedzi może wpływać na znaczenie wypowiedzi przyjazne lub nieprzyjazne, nawet jeżeli słowa na to nie wskazują.
Karta pracy jest przeznaczona dla uczniów szkół ponadpodstawowych, w szczególności dla uczniów z diagnozą zespołu Aspergera. Celem pracy z kartami jest wsparcie rozwoju społecznego, pomoc w nauce doboru wypowiedzi adekwatnych do sytuacji i jej kontekstu. Ze względu na opracowanie materiału w szyku ukraińskim, zadanie może wykonać również uczeń z Ukrainy, który nie zna biegle języka polskiego.