Ćwiczenia dedykowane są uczniom klas IV–VI szkół podstawowych z diagnozą autyzmu lub Zespołu Aspergera. Zestaw służy do wspierania rozwoju umiejętności rozumienia wypowiedzi innych, zwłaszcza tych, które oparte są na metaforze. Treści, które mogą mieć wiele znaczeń, zależnie od kontekstu, sprawiają osobom z całościowymi zaburzeniami rozwoju ogromne trudności.
Ćwiczenia są przeznaczone dla uczniów klas IV–VI szkół podstawowych z diagnozą autyzmu lub Zespołu Aspergera. Zestaw ma na celu wspieranie rozwijania umiejętności rozumienia codziennych sytuacji społecznych z udziałem uczestników. Pogłębienie świadomości w tym obszarze jest niezwykle ważnym czynnikiem w przeciwdziałaniu mechanizmom wykluczenia, jakie dotykają osoby z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Zestaw jest propozycją ćwiczeń dla młodzieży VI-VIII klas z autyzmem, zespołem Aspergera lub problemami w komunikacji. Zestaw składa się z nagrania, dialogu oraz ćwiczeń. Słuchowisko i zadania do niego mają na celu poprawić umiejętności komunikacyjne oraz pokazać rozwiązanie trudnych dla nastolatków sytuacji społecznych. Słuchowisko i karty pracy wspierają ucznia w zrozumieniu, czym jest asertywność oraz jak zachowywać się asertywnie. Zadaniem ucznia jest wysłuchanie nagrania i sprawdzenie swojego rozumienia uczuć i intencji, jakie towarzyszą rozmówcom.
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas IV-VI w tym dla tych z autyzmem i Zespołem Aspergera. W zadaniu uczniowie wybierają z krótkiej listy emocje i uczucia adekwatne w opisanej sytuacji. Druga część polega na samodzielnym określeniu odpowiednich stanów, bez posiłkowania się listą.
Zestaw jest propozycją zadań dla dzieci w klasach IV-VI, adresowany do osób z zespołem Aspergera i autyzmem. Słuchowisko i zadania do niego mają na celu ułatwić uczniom trening komunikacji i kompetencji społecznych. Nagranie odnosi się do sytuacji szkolnej dzieci w wieku 11-13 lat. Zadaniem ucznia jest przesłuchanie nagrania i zweryfikowanie swojego rozumienia uczuć i intencji, jakie towarzyszą rozmówcom.
Zestaw trzech kart pracy ułatwiających naukę rozpoznawania i nazywana emocji i uczuć. Karty pracy można wykorzystać podczas pracy z uczniami z autyzmem i zespołem Aspergera oraz dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Karty pracy opracowano także w wersji językowej dla uczniów z Ukrainy.
Zestaw dwóch kart pracy przeznaczonych do pracy z uczniami z autyzmem i zespołem Aspergera. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie umiejętności rozpoznawania znaczenia słów o przeciwwstawanym znaczeniu (homonimów).
Karty pracy dla uczniów klas VI-VIII mających problemy z przewidywaniem skutków zdarzeń lub zachowań. Ćwiczenia mogą być wykorzystane w terapii uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Zadanie polega na połączeniu zdarzeń w pary w taki sposób, aby razem stanowiły przyczynę i skutek.
Ćwiczenie dla uczniów szkół ponadpodstawowych ukierunkowane na poznawanie związków frazeologicznych. Karty pracy warto wykorzystać podczas pracy z uczniami z autyzmem i z zespołem Aspergera. Zadanie polega na dopasowaniu zdania zawierającego związek frazeologiczny do obrazka. Wybrane związki frazeologiczne odnoszą się do wyglądu i stanu zdrowia.
Ćwiczenie wykorzystujące projekcję obrazów. Zadanie ucznia polega na rozpoznaniu emocji i uczuć postaci wyświetlanej na filmie. Na zakończenie ćwiczenia uczeń określa swój stan emocjonalny w danej chwili. Zadanie do wykorzystania podczas zajęć z uczniami z autyzmem, w tym zespołem Aspergera oraz uczniami z niepełnosprawnością intelektualną.