Zestaw jest propozycją dla uczniów klas VI – VIII. Adresowany jest dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera. Słuchowisko i karty pracy mają na celu ułatwić młodzieży trening tak ważnych umiejętności, jak komunikacja i kompetencje społeczne. Nagranie odnosi się do codziennych spraw młodzieży w wieku 12 – 15 lat. Zadaniem ucznia jest przesłuchać je i sprawdzić swoje rozumienie uczuć i intencji, jakie towarzyszą rozmówcom.
Zestaw dedykowany dla uczniów klas IV–VI, szczególnie dla dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera. Zestaw daje uczniom możliwość samodzielnego treningu komunikacji, pomaga rozwinąć umiejętność rozumienia sytuacji społecznych. Zadaniem ucznia jest przesłuchanie słuchowiska oraz wykonanie odnoszących się do niego ćwiczeń.
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas I-III szkół podstawowych w tym dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera. Ćwiczenie polega na opisaniu w jaki sposób można rozpoznać emocje i uczucia kierujące innymi osobami. Uczeń analizuje zdjęcia oraz korzysta ze swoich indywidualnych doświadczeń, a następnie zapisuje odpowiedzi.
Ćwiczenia dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniów szkół ponadpodstawowych z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Ćwiczenia polegają na zapoznaniu ucznia z tekstami i rozmowie na temat jej bohaterów i wydarzeń.
Ćwiczenia przeznaczone dla uczniów klas VII-VIII oraz szkół ponadpodstawowych, w tym dla uczniów w spektrum autyzmu. Ćwiczenia polegają na tworzeniu historyjek na podstawie obrazków. Uczniowie tworzą historyjkę sami lub naprzemiennie z nauczycielem. Ostatni obrazek uczeń tworzy sam proponując rozwiązanie sytuacji.
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas VII-VIII oraz szkół ponadpodstawowych, w tym dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Ćwiczenie ma na celu wskazać uczniowi, w jaki sposób analiza problemu ułatwia odnajdywanie rozwiązań.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły ponadpodstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na dokończeniu rozpoczętych zdań, tak, aby wyrażały to, co uczeń myśli.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły podstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na przyporządkowaniu reakcji ludzkich do zachowań.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły ponadpodstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na odnalezieniu obrazka, który odpowiada konkretnym emocjom i uczuciom oraz krótkiej argumentacji, co do dokonanego wyboru.