Krótkie ćwiczenie pozwalające uczniom uruchomić zasoby wyobraźni. Może być wykorzystane również jako ćwiczenie aktywizujące w przypadku zauważenia spadku energii uczniów.
Celem ćwiczenia jest kształcenie u uczniów umiejętności aktywnej komunikacji. Po jego przeprowadzeniu uczniowie będą lepiej rozumieli czym są bariery komunikacyjne oraz dowiedzą się, co mogą zrobić, aby poprawić komunikację w grupie.
Scenariusz jest propozycją zarówno dla nauczycieli, jak i wychowawców. Będzie przydatny jako forma pracy w trakcie realizacji kół zainteresowań, warsztatów, czy też innych zajęć grupowych. Ustalenie obowiązujących w grupie norm jest istotne dla dobrej organizacji zajęć, trzymania dyscypliny oraz poczucia bezpieczeństwa wychowanków. Wspólne wypracowanie obowiązujących na danych zajęciach zasad, daje gwarancję, że będą one akceptowane przez dzieci.
Wśród coraz młodszych uczniów pojawiają się trudności w zakresie zaburzeń odżywiania. Już w okresie wczesnej nastoletniości ważnym dla dzieci tematem jest obraz własnego ciała, jego atrakcyjność w oczach własnych i odbiorze rówieśników. Warsztat ma na celu wsparcie dziecka w kształtowaniu pozytywnego obrazu samego siebie, własnej cielesności, rozwój samoakceptacji oraz pomoc w rozróżnieniu konstruktywnych i destrukcyjnych przekonań na własny temat.
Prezentowany scenariusz zajęć został przygotowany z myślą o godzinach do dyspozycji wychowawcy w klasach IV-VIII szkoły podstawowej. Uwzględniono w nim zmiany programowe, zgodnie z którymi uczeń powinien zdobywać wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne na podstawie samodzielnych działań. Jego głównym celem jest zachęcenie wychowanka do refleksyjnego myślenia na temat szkoły, roli nauczyciela i ucznia. Scenariusz może być wykorzystywany przez wychowawców w dowolnej części roku.
Brak porozumienia między dorosłymi a dziećmi to jeden z najczęstszych problemów, z którymi mierzą się rodzice. Słuchowisko „Posłuchaj mnie” to odpowiedź na potrzebę pokazania im, w jaki sposób nawiązać dialog z dziećmi i młodzieżą. Wykorzystaj je, aby pomóc rodzicom swoich wychowanków zrozumieć z jakimi problemami borykają się ich dzieci.
Przedstawiamy scenariusz zajęć dla dzieci przedszkolnych, które pomogą im nauczyć się rozpoznawać, wyrażać i regulować emocje. Świat przedszkolaków pełen jest różnorodnych przeżyć. Dzieci przechodzą w tym okresie intensywny rozwój emocjonalny. Zajęcia o emocjach podzielone są na trzy części. Można je przeprowadzić w trzech kolejnych dniach, ale także co drugi lub trzeci dzień.
Karty pracy przeznaczone dla dzieci w wieku 4-6 lat oraz uczniów klas I-III. Dziecko ma za zadanie odnieść się do swoich wyobrażeń, emocji i refleksji związanych z nagraniem oraz stworzyć własne ilustracje do bajki, której wysłuchało.