Scenariusz z wykorzystaniem książki R. Lagercrantz „Moje szczęśliwe życie”. Zajęcia do przeprowadzenia w pierwszych dniach września w klasie pierwszej.
Scenariusz dla uczniów klas I–III z wykorzystaniem piosenki pana Tenorka Anakonda. Zajęciarozwijają umiejętność radzenia sobie z uczuciem strachu i towarzyszącymi mu nieprzyjemnymi emocjami. W trakcie zajęć uczniowie mają okazję rozwijać współpracę w grupie.
Ważnym wyzwaniem stojącym przed specjalistami pracującymi w przedszkolu jest pokazywanie nauczycielom, w jaki sposób można pogłębiać pracę wokół poszczególnych zasad, by uzyskać efekt zrozumienia, utrwalenia i uwewnętrznienia. Materiał może być wykorzystany w pracy bezpośrednio z grupą przedszkolną lub z inną grupą dzieci w wieku przedszkolnym, pracującą przy wsparciu specjalisty.
Scenariusz zajęć z książką Doroty Gellner Myszka jest na tyle uniwersalny, że po drobnych modyfikacjach można go wykorzystać w każdej grupie wiekowej w przedszkolu oraz w pierwszej klasie szkoły podstawowej.
Scenariusz zajęć z wykorzystaniem piosenki „Uwierz w siebie”, wspomagający wzrost poczucia własnej wartości oraz poczucia sprawstwa. Pozwala na pokazanie przedszkolakom, jak wiele od nich zależy, oraz uświadomienie, że poprzez swoje działania mogą wpływać na to, co się wokół nich dzieje.
Scenariusz zajęć dla dzieci młodszych klas szkoły podstawowej, kształtujący umiejętność rozpoznawania, rysowania figur geometrycznych i porównywania ich wielkości. W czasie zajęć dzieci przekonają się, jak ważna jest umiejętność takiego przedstawiania figur na rysunku, aby nie powodować pozornej ich deformacji.
Szkolenie ma na celu zwiększenie świadomości uczniów na temat sposobu tworzenia i wzmacniania stereotypów. W czasie zajęć uczniowie będą mogli zauważyć, na czym polega dyskryminacja, której przedstawiciele różnych mniejszości oraz grup społecznych doświadczają w codziennym życiu.
Emocje, które odczuwamy, to ważne komunikaty dla nas samych i naszego otoczenia. Zajęcia posłużą ćwiczeniu uważności w obserwowaniu uczuć i emocji innych osób, a także poszukiwaniu sposobów na radzenie sobie w trudnych chwilach. Co zrobić, aby jednak się uśmiechnąć…
Scenariusz i zawarte w nim pytania dla uczniów dają możliwość przemyślenia podejmowanych przez siebie decyzji i rozpoznania motywacji, jakie nami kierują podczas podejmowania wyborów.