Scenariusz zajęć z wykorzystaniem książki Moniki Krajewskiej Mój młodszy brat, do przeprowadzenia w klasach I–III szkoły podstawowej. Celem zajęć jest kształtowanie wrażliwości na potrzeby ludzi niepełnosprawnych.
Scenariusz zajęć dla uczniów, którzy wkrótce mają przystąpić do egzaminów. Przedstawione w nim techniki efektywnego zarządzania własnym czasem pomagają obniżyć poziom lęku i zredukować stres egzaminacyjny.
Konflikt nastolatka z rodzicami może trwać latami. Zaczyna się zazwyczaj niewinnie: jako nieporozumienie, różnica zdań, próba postawienia na swoim. Jego skutki mogą jednak okazać się katastrofalne. A gdyby tak udało się zapobiec konfliktowi? Lub nie dopuścić do jego eskalacji? Ten warsztat przeznaczony jest dla nastoletnich uczniów, którzy stoją w obliczu konfliktu z rodzicami albo już go przeżywają. Zajęcia można także przeprowadzić profilaktycznie we wszystkich typach szkół.
Scenariusz do pracy z uczniami szkół ponadpodstawowych w obszarze zarządzania emocjami. Poświęcony nauce odczuwania, uświadamiania i rozpoznawania emocji. Dostarcza niezbędnej wiedzy dotyczącej kształtowania się emocji. Z pomocą scenariusza oraz cyklu artykułów pedagog ma możliwość w przystępny sposób przeprowadzić uczniów przez te zagadnienia.
Scenariusz warsztatu dla nastolatków. Zajęcia skierowane są do klas, które zetknęły się już z problemem cyberprzemocy, ale można je również wykorzystać w ramach profilaktyki. Umożliwiają podopiecznym spojrzenie na zjawisko z perspektywy ofiary, sprawcy i obserwatora. Uczniowie poznają sposoby prewencji i interwencji wobec hejtowania. Scenariusz zawiera 4 załączniki.
Sprawdzanie stanu jakości powietrza to obowiązki nauczyciela i rodzica, ale już dzieci przedszkolne powinny mieć świadomość możliwości ochrony swojego organizmu przed szkodliwym działaniem smogu. Przedstawiamy scenariusz zajęć dla starszych przedszkolaków poruszający tę ważną tematykę, realizujący fizyczne i poznawcze aspekty podstawy programowej.
Znajomość przebiegu procesu dojrzewania, kluczowych dla niego zadań rozwojowych i potrzeb nastolatków pozwala na zrozumienie m.in. konieczności nabywania przez młodzież niezależności emocjonalnej od osób dorosłych, rodziców i ułatwia im przechodzenie przez okres „buntu” i rozterek, umożliwiając budowanie więzi z przyjaciółmi i bliskimi osobami. Uczniowie podczas zajęć nauczą się rozpoznawać i nazywać uczucia i emocje, a także dowiedzą się, jak z nimi sobie radzić.
Scenariusz warsztatu dla uczniów różnych typów szkół przybiżający problem agresywnych postaw nauczycieli. Zajęcia uczą, jak identyfikować takie postawy oraz jak postępować w rzeczywistych sytuacjach.
Częstą przyczyną zachowań agresywnych uczniów wobec siebie jest nieumiejętność radzenia sobie z emocjami i rozwiązywaniem konfliktów. Powody takiego stanu rzeczy tkwią niejednokrotnie w rodzinach (kłótnie, przemoc, nadmierna dyscyplina, brak zainteresowania itd.), a także w nieformalnych grupach rówieśniczych. Warto wykorzystać scenariusz podczas zajęć z uczniami na temat agresji.
Aby komunikowanie się było efektywne, potrzebujemy mieć świadomość, jakim zakłóceniom podlega, zidentyfikować je, aby pokierować procesem komunikowania się. Tego można nauczyć! Scenariusz zawiera szereg ćwiczeń pozwalających młodym ludziom aktywnie i w przystępny sposób kształcić te umiejętności. Przeprowadzany jest w oparciu o powiązany merytorycznie artykuł, dzięki czemu prowadzący otrzymuje pakiet praktycznych materiałów z obszaru komunikowania się.