Scenariusz rozwija świadomość emocjonalną dzieci. Pozwala wyrazić siebie poprzez różne formy aktywności. Zajęcia pomogą wypracować strategie ułatwiające podjęcie aktywności dzieciom wycofanym i nieśmiałym. Warto zrealizować zajęcia arteterapeutyczne, gdy uczymy nowej umiejętności, a także w okresie adaptacyjnym.
Przedstawiamy scenariusz zajęć z młodzieżą – Kamishibai w rękach uczniów jako narzędzie skutecznego komunikowania się i rozwijania kompetencji społecznych. W scenariuszu zajęć wykorzystano pomysł na otworzenie osobowości dzieci, rozwijanie poczucia sprawstwa i odpowiedzialności za siebie i innych za sprawą działań twórczych na kanwie papierowego teatru Kamishibai i książki obrazkowej „Trzeba będzie…”.
Scenariusz zajęć dla młodzieży – uczniów szkół ponadpodstawowych – zapoznaje ze skutkami spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży. Przedstawia problemy, z jakimi borykają się dzieci narażone na szkodliwe działanie alkoholu w okresie płodowym. Celem zajęć jest uwrażliwienie młodych ludzi na problem spożywania alkoholu w okresie ciąży. Zajęcia przeznaczone są zarówno dla dziewcząt, jak i chłopców. Więcej na temat FAS można przeczytać w artykule „8 kroków, czyli jakie metody zastosować w pracy z dzieckiem z FAS”.
Scenariusz zajęć opiera się na japońskiej sztuce uwrażliwiania na słowo i obraz – Kamishibai. To spotkanie ze słowem i obrazem w japońskiej sztuce opowiadania za sprawą drewnianego teatrzyku butai. To również spotkanie z człowiekiem za pośrednictwem magii kart obrazowych tworzących historie. Kamishibai to alternatywa pracy z lekturą na lekcjach języka polskiego, przez budowanie klimatu do rozmowy z drugim człowiekiem - uczniem i zaproszenie do refleksji nad formowaniem swojej osobowości.
Scenariusz ma na celu realizowanie głównie funkcji poznawczych – orientacji w przestrzeni, wyobraźni, planowania, zarządzania zasobami, ekspresji twórczej. Jeśli zdecydujemy się na budowę nie tylko makiety domu, a całego miasta, wzbogacimy zajęcia o kształtowanie współpracy i umiejętność podejmowania kompromisowych decyzji.
Scenariusz zajęć z wykorzystaniem książki Moniki Krajewskiej Mój młodszy brat, do przeprowadzenia w klasach I–III szkoły podstawowej. Celem zajęć jest kształtowanie wrażliwości na potrzeby ludzi niepełnosprawnych.
Scenariusz zajęć dla uczniów, którzy wkrótce mają przystąpić do egzaminów. Przedstawione w nim techniki efektywnego zarządzania własnym czasem pomagają obniżyć poziom lęku i zredukować stres egzaminacyjny.
Konflikt nastolatka z rodzicami może trwać latami. Zaczyna się zazwyczaj niewinnie: jako nieporozumienie, różnica zdań, próba postawienia na swoim. Jego skutki mogą jednak okazać się katastrofalne. A gdyby tak udało się zapobiec konfliktowi? Lub nie dopuścić do jego eskalacji? Ten warsztat przeznaczony jest dla nastoletnich uczniów, którzy stoją w obliczu konfliktu z rodzicami albo już go przeżywają. Zajęcia można także przeprowadzić profilaktycznie we wszystkich typach szkół.
Scenariusz do pracy z uczniami szkół ponadpodstawowych w obszarze zarządzania emocjami. Poświęcony nauce odczuwania, uświadamiania i rozpoznawania emocji. Dostarcza niezbędnej wiedzy dotyczącej kształtowania się emocji. Z pomocą scenariusza oraz cyklu artykułów pedagog ma możliwość w przystępny sposób przeprowadzić uczniów przez te zagadnienia.
Scenariusz warsztatu dla nastolatków. Zajęcia skierowane są do klas, które zetknęły się już z problemem cyberprzemocy, ale można je również wykorzystać w ramach profilaktyki. Umożliwiają podopiecznym spojrzenie na zjawisko z perspektywy ofiary, sprawcy i obserwatora. Uczniowie poznają sposoby prewencji i interwencji wobec hejtowania. Scenariusz zawiera 4 załączniki.