Sprawdzanie stanu jakości powietrza to obowiązki nauczyciela i rodzica, ale już dzieci przedszkolne powinny mieć świadomość możliwości ochrony swojego organizmu przed szkodliwym działaniem smogu. Przedstawiamy scenariusz zajęć dla starszych przedszkolaków poruszający tę ważną tematykę, realizujący fizyczne i poznawcze aspekty podstawy programowej.
Znajomość przebiegu procesu dojrzewania, kluczowych dla niego zadań rozwojowych i potrzeb nastolatków pozwala na zrozumienie m.in. konieczności nabywania przez młodzież niezależności emocjonalnej od osób dorosłych, rodziców i ułatwia im przechodzenie przez okres „buntu” i rozterek, umożliwiając budowanie więzi z przyjaciółmi i bliskimi osobami. Uczniowie podczas zajęć nauczą się rozpoznawać i nazywać uczucia i emocje, a także dowiedzą się, jak z nimi sobie radzić.
Scenariusz warsztatu dla uczniów różnych typów szkół przybiżający problem agresywnych postaw nauczycieli. Zajęcia uczą, jak identyfikować takie postawy oraz jak postępować w rzeczywistych sytuacjach.
Częstą przyczyną zachowań agresywnych uczniów wobec siebie jest nieumiejętność radzenia sobie z emocjami i rozwiązywaniem konfliktów. Powody takiego stanu rzeczy tkwią niejednokrotnie w rodzinach (kłótnie, przemoc, nadmierna dyscyplina, brak zainteresowania itd.), a także w nieformalnych grupach rówieśniczych. Warto wykorzystać scenariusz podczas zajęć z uczniami na temat agresji.
Aby komunikowanie się było efektywne, potrzebujemy mieć świadomość, jakim zakłóceniom podlega, zidentyfikować je, aby pokierować procesem komunikowania się. Tego można nauczyć! Scenariusz zawiera szereg ćwiczeń pozwalających młodym ludziom aktywnie i w przystępny sposób kształcić te umiejętności. Przeprowadzany jest w oparciu o powiązany merytorycznie artykuł, dzięki czemu prowadzący otrzymuje pakiet praktycznych materiałów z obszaru komunikowania się.
Druga część warsztatu z zakresu komunikacji. Celem zajęć jestrozpoznawanie wielości kanałów komunikacyjnych i analizowanie ich znaczenia w procesie komunikacji, analizowanie wpływu zniekształceń poznawczych i błędów społecznego spostrzegania na przebieg procesu komunikowania się oraz przeciwdziałanie ich skutkom,dostrzeganie potencjalnych niespójności i nieświadomych komunikatów oraz ich wpływu na nadawanie i odbiór komunikatów.
Scenariusz zajęć dla uczniów klas 1 szkoły podstawowej, którego zadaniem jest zapoznanie z różnorodnością międzykulturową (na przykładzie elementarzy dla pierwszoklasistów z różnych stron świata) oraz rozwijanie w dzieciach szacunku i tolerancji dla osób o odmiennej kulturze, kolorze skóry, zwyczajach, języku.