Edukacja włączająca: W rówieśnikach siła

Katarzyna  Stępniak

Autor: Katarzyna Stępniak

Dodano: 28 sierpnia 2018

Ważnym czynnikiem sprzyjającym tworzeniu klimatu społecznego klasy oraz wpływającym na podnoszenie jakości edukacji włączającej są wspierające postawy rówieśników. Zaproponowany scenariusz to materiał, który może posłużyć jako okazja do rozmowy o pomocy rówieśniczej i wykorzystaniu zasobów każdego dziecka – sprawnego czy z deficytami do pomocy innym. Każdy ma w sobie coś, czego może potrzebować ktoś inny. To podejście może być szczególnie użyteczne w klasach, gdzie znajdują się uczniowie z trudnościami w nauce lub z innymi ograniczeniami w funkcjonowaniu,  także ruchowymi. Potencjał uczniów w pomaganiu jest ogromny i zróżnicowany. By go wykorzystać – nauczyciele powinni otworzyć uczniów na to doświadczenie, przekonać ich o obopólnych korzyściach ze wpierania się. Być może zaproponowany materiał będzie ku temu inspiracją.

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 86% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 28 sierpnia 2018

Autor: Katarzyna Stępniak

Pedagog, andragog, edukator, nauczyciel akademicki. Obecnie kierownik Wydziału Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych ORE. Ekspert merytoryczny w projekcie „Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym”. Trener w obszarze dotyczącym pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz planowania i udzielania wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy