Ważnym czynnikiem sprzyjającym tworzeniu klimatu społecznego klasy oraz wpływającym na podnoszenie jakości edukacji włączającej są wspierające postawy rówieśników. Zaproponowany scenariusz to materiał, który może posłużyć jako okazja do rozmowy o pomocy rówieśniczej i wykorzystaniu zasobów każdego dziecka – sprawnego czy z deficytami do pomocy innym. Każdy ma w sobie coś, czego może potrzebować ktoś inny. To podejście może być szczególnie użyteczne w klasach, gdzie znajdują się uczniowie z trudnościami w nauce lub z innymi ograniczeniami w funkcjonowaniu, także ruchowymi. Potencjał uczniów w pomaganiu jest ogromny i zróżnicowany. By go wykorzystać – nauczyciele powinni otworzyć uczniów na to doświadczenie, przekonać ich o obopólnych korzyściach ze wpierania się. Być może zaproponowany materiał będzie ku temu inspiracją.
Pozostało jeszcze 86% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Katarzyna Stępniak
Pedagog, andragog, edukator, nauczyciel akademicki. Obecnie kierownik Wydziału Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych ORE. Ekspert merytoryczny w projekcie „Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym”. Trener w obszarze dotyczącym pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz planowania i udzielania wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.