Druga część warsztatu z zakresu komunikacji. Celem zajęć jestrozpoznawanie wielości kanałów komunikacyjnych i analizowanie ich znaczenia w procesie komunikacji, analizowanie wpływu zniekształceń poznawczych i błędów społecznego spostrzegania na przebieg procesu komunikowania się oraz przeciwdziałanie ich skutkom,dostrzeganie potencjalnych niespójności i nieświadomych komunikatów oraz ich wpływu na nadawanie i odbiór komunikatów.
Scenariusz zajęć dla uczniów klas 1 szkoły podstawowej, którego zadaniem jest zapoznanie z różnorodnością międzykulturową (na przykładzie elementarzy dla pierwszoklasistów z różnych stron świata) oraz rozwijanie w dzieciach szacunku i tolerancji dla osób o odmiennej kulturze, kolorze skóry, zwyczajach, języku.
Scenariusz z wykorzystaniem książki R. Lagercrantz „Moje szczęśliwe życie”. Zajęcia do przeprowadzenia w pierwszych dniach września w klasie pierwszej.
Scenariusz dla uczniów klas I–III z wykorzystaniem piosenki pana Tenorka Anakonda. Zajęciarozwijają umiejętność radzenia sobie z uczuciem strachu i towarzyszącymi mu nieprzyjemnymi emocjami. W trakcie zajęć uczniowie mają okazję rozwijać współpracę w grupie.
Ważnym wyzwaniem stojącym przed specjalistami pracującymi w przedszkolu jest pokazywanie nauczycielom, w jaki sposób można pogłębiać pracę wokół poszczególnych zasad, by uzyskać efekt zrozumienia, utrwalenia i uwewnętrznienia. Materiał może być wykorzystany w pracy bezpośrednio z grupą przedszkolną lub z inną grupą dzieci w wieku przedszkolnym, pracującą przy wsparciu specjalisty.
Scenariusz zajęć z książką Doroty Gellner Myszka jest na tyle uniwersalny, że po drobnych modyfikacjach można go wykorzystać w każdej grupie wiekowej w przedszkolu oraz w pierwszej klasie szkoły podstawowej.
Scenariusz zajęć z wykorzystaniem piosenki „Uwierz w siebie”, wspomagający wzrost poczucia własnej wartości oraz poczucia sprawstwa. Pozwala na pokazanie przedszkolakom, jak wiele od nich zależy, oraz uświadomienie, że poprzez swoje działania mogą wpływać na to, co się wokół nich dzieje.