Nawet półtorej godziny dziennie spędzają przed telewizorem dzieci w wieku 2−6 lat. W starszym wieku uwaga dzieci i młodzieży przekierowuje się zwykle na komputer i Internet. Nie oznacza to jednak, że przestają korzystać z telewizora. Często natomiast rodzice nie zauważają zapatrzenia w telewizyjny ekran, kiedy widzą, że dziecko w końcu oderwało się od komputera. Warto porozmawiać z uczniami na temat telewizji i zagrożeń związanych z nadmiernego czasu spędzanego przed szklanym ekranem.
Rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia to zestaw kart pracy dla dzieci w wieku 5-6 lat oraz uczniów klas I-III. Zadania można wykonać samodzielnie, z rodzicami, starszym rodzeństwem lub nauczycielem.
Zestaw zawiera 9 kart pracy, które pomogą dziecku samodzielnie przygotować miniprzedstawienie. Materiały warto wydrukować na sztywnych arkuszach.
Scenariusz do wykorzystania podczas pracy zdalnej ze starszymi uczniami szkoły podstawowej. Celem zajęć jest profilaktyka w zakresie wystąpienia przemocy rówieśniczej wśród uczniów, zwiększanie bezpieczeństwa uczniów oraz rozwijanie kompetencji społecznych. Przed przeprowadzeniem zajęć przeczytaj artykuł: Bullying w szkole – co robić, gdy się pojawia?
Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII-VIII oraz uczniów szkół średnich. Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do reagowania w sytuacjach kryzysowych dotyczących rówieśników. Przed przeprowadzeniem zajęć przeczytaj artykuły: Granica lojalności? Jak zachęcić uczniów w kryzysie, by prosili o pomoc dorosłych? Cz. 1 Granica lojalności? Jak zachęcić uczniów w kryzysie, by prosili o pomoc dorosłych? Cz. 2
Od ponad dwudziestu lat w dniu 23 lutego obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją. Ustanowienie tego dnia miało na celu zwrócenie uwagi na potrzebę upowszechniania wiedzy na temat depresji oraz zachęcanie chorych do leczenia. Depresja to choroba, która nie omija wybranych grup społecznych i wiekowych, zachorować może na nią każdy, w tym również uczniowie. Tematu depresji nie można bagatelizować, bardzo często to właśnie w szkole rozpoznawane są jej pierwsze objawy u młodych ludzi. Obecnie, ze względu na zdalne nauczanie zauważenie problemów ucznia jest utrudnione, tym bardziej warto podjąć temat związany z depresją w czasie godziny wychowawczej. Zachęcam do skorzystania ze scenariusza zajęć zdalnych dla uczniów szkół ponadpodstawowych.
Zestaw zawiera 4 karty pracy przeznaczone dla dzieci w wieku 7-10 lat. Uczeń poznaje postać Olka, chłopca, który boi się zasnąć sam. Jego zadaniem będzie pomóc mu wyrazić lęk, poprzez narysowanie tego, czego się boi.
Rozwijanie umiejętności nazywania i wyrażania emocji to zestaw kart pracy dla uczniów klas I-IV. Dodatkowo zadania mają na celu rozwijanie motoryki małej. Zadania można wykonać samodzielnie, z rodzicami, starszym rodzeństwem lub nauczycielem.
Zadania przeznaczone dla uczniów klas III-VI. Zestaw zawiera 3 karty pracy, na których dziecko znajdzie wzór narysowany bez odrywania ręki. Zadaniem jest skopiowanie wzoru jak najdokładniej. Ćwiczenie wspiera wzmacnianie koncentracji i uważności, a także motoryki małej.