Zajęcia mają na celu kształtowanie świadomości uczniów w zakresie bezpieczeństwa w Internecie. Uczniowie dowiedzą się, w jaki sposób zabezpieczać swoje dane, jak sprawdzić czy ktokolwiek próbował kiedyś włamać się na ich konta w serwisach internetowych oraz czy wykorzystywane przez nich hasła są wystarczająco skomplikowane.
Przedstawiamy scenariusz zajęć dla dzieci przedszkolnych poświęconych konfliktom. Kilkuletnie dzieci często popadają w konflikty, które najczęściej dotyczą rzeczy (zabieranie zabawek, kłótnie o miejsce do zabawy) lub relacji (zazdrość, chęć dominacji, rywalizacja). Te zajęcia przygotowują przedszkolaki do przyjmowania konstruktywnych postaw w sytuacji konfliktu. Poprzez zabawę dzieci uczą się rozpoznawać emocje i granice swoje oraz innych członków grupy.
Materiały do wykorzystania na lekcji wychowawczej w szkole podstawowej w klasach IV−VI. Uczeń powinien rozumieć znaczenie odpoczynku (w tym snu) i aktywności ruchowej w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Zajęcia wychowawcze na ten temat pozwolą zrozumieć uczniom, że zarówno nadmiar zajęć, jak i nuda, brak aktywności po lekcjach nie wpływają korzystnie na ich zdrowie. Lekcja ma wyrobić w uczniach nawyk planowania odpoczynku i aktywność.
Początek roku szkolnego to początek okresu niepewności. Rozdzielone na wiele miesięcy dzieci spotkają się znów w szkolnych murach – nikt nie wie, na jak długo i czy nie powrócą nagle czasy zdalnego nauczania z powodu epidemii. Warsztat ma na celu wsparcie w podsumowaniu okresu pandemii, podniesienie spójności relacji klasowych oraz pomoc w rozumieniu i wyrażaniu emocji, jakie towarzyszyły wtedy uczniom.
Dojrzewanie to czas nieustannych zmian. Dla dorosłych sprawa wydaje się prosta – łatwo zapomnieć o swoim własnym nastoletnim przerażeniu, gdy ciało się zaczyna zmieniać, robi się mniej proporcjonalne, przychodzi czas na walkę z trądzikiem i ciągłymi zmianami nastroju. Ogromnie trudno jest zaakceptować fakt, że zmienia się zarówno wygląd, jak i wnętrze. Młody człowiek, który był dotychczas przyzwyczajony do pewnego statusu quo swojej sylwetki i tego, jak jest postrzegany, musi zmierzyć się z nagłym chaosem. Nie jest ani dorosłym, ani już do końca dzieckiem. Warsztat ma za zadanie wesprzeć proces rozwoju pozytywnego stosunku do własnej cielesności, pomóc w utrzymaniu stałej, pozytywnej samooceny i akceptacji dla zmian, które są nieuniknione.
Styczeń i luty były okresem, w którym uczniowie szaleli na studniówkach. Teraz czekają ich miesiące wytężonej nauki na ostatniej prostej. Już w maju przystąpią do pierwszego, ważnego egzaminu w swoim życiu. Słowo matura wielu paraliżuje. Jak poradzić sobie ze stresem egzaminacyjnym, by zamiast o obawach móc myśleć o najdłuższych wakacjach w życiu? Pomóż uczniom poznać techniki oswajania i obniżania stresu.
Nastolatki skarżą na brak zainteresowania dorosłych ich życiem. Czują się nieważne, ignorowane i niedoceniane. Podczas zajęć warsztatowych uczniowie poznają mechanizmy powstawania blokad w komunikacji nastolatek-rodzic oraz strategie sprzyjające porozumieniu. Przeczytaj artykuł "Dlaczego mnie nie widzisz? Dlaczego mnie nie słuchasz? Jak dorośli lekceważą i bagatelizują potrzeby nastoletnich dzieci".
Jesteś jedną z ważniejszych osób, które mogą przekazywać uczniom, czym jest uważne słuchanie, pomaganie innym i otrzymywanie pomocy. Jeden z przykładów jak wzmacniać wśród uczniów umiejętność podejmowania empatycznych działań znajdziesz tutaj.
Decyzja to wybór jednej możliwości spośród co najmniej dwóch opcji. Odkładamy decyzje, ponieważ wybory nas „kosztują”, obawiamy się ich. Zdarza się, że unikamy podejmowania decyzji, starając się, w miarę możliwości zrzucić ten ciężar i przerzucić odpowiedzialność za wybór na kogoś innego. Lekcja Czy to moja decyzja? opiera się na analizie przypadku Pawła, który zastanawia się, czy iść na klasówkę z matematyki. Może ona stanowić wstęp do cyklu zajęć z zakresu profilaktyki.
Lekcja Gdy czegoś chcę… to zajęcia przede wszystkim o stosowaniu komunikatów „Ja”. Jest to sposób wyrażania swoich uczuć i chęci tak, aby akcent położony był na mówiącego, aby mówił on o swoich potrzebach, uczuciach, refleksjach. Lekcja ma na celu pokazanie skuteczności formuły komunikatu typu „Ja” w codziennym życiu.