Nastoletnie wsparcie grupy w czasach niepokoju. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 16 marca 2022

Dla obecnych uczniów szkół średnich stabilizacja i rutyna to doświadczenia z odległej przeszłości. Minęły dwa lata od wybuchu pandemii, która ich szkolne życie zamieniła w kolejkę górską. Niejeden lockdown, izolacja od rówieśników w tak istotnym momencie, nauka zdalna, lęk o zdrowie, a teraz wojna w Ukrainie i lęk o przyszłość. Dla nastolatków to prawdziwa walka o przetrwanie, utrzymanie względnej stałości nastroju, możliwość budowania stabilnej tożsamości. Dodajmy do tego trwający od lat kryzys polskiej psychiatrii dzieci i młodzieży. Dlatego tak istotne jest zadbanie o psychiczny dobrostan uczniów wkraczających w dorosłość. Zadaniem scenariusza jest wsparcie młodzieży w rozwoju umiejętności regulacji emocji i aktywnego korzystania z zasobów grupy.

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 16 marca 2022

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy