Zestaw zawiera 2 karty pracy przeznaczone dla uczniów klas I-IV, na których opisane są postaci: Kajtek i Magda, rodzeństwo, które ma swoje sposoby na wyrażanie emocji.
Karty pracy przeznaczone dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Zestaw zawiera materiały informacyjne na temat krzywej wydajności oraz 2 karty pracy zawierające zadania mające na celu stworzenie własnej krzywej wydajności oraz planu dnia w oparciu o dane zamieszczone na tej krzywej. Dodatkowo do zestawu dołączono propozycje ikon do wykorzystania podczas planowania czasu. Można je przerysować lub wycinać i przyklejać np. w plannerze.
Zestaw zawiera 4 karty pracy przeznaczone dla uczniów szkół średnich. Karty obejmują ćwiczenia relaksacyjne. Wypełnienie kart pracy ma na celu wyciszenie ucznia, a także skoncentrowanie jego/jej uwagi na wykonywanych czynnościach tu i teraz. Dla osoby dorosłej prace uczniów stanowią źródło informacji o poziomie koncentracji i uwagi uczniów.
Zajęcia mają na celu kształtowanie świadomości uczniów w zakresie bezpieczeństwa w Internecie. Uczniowie dowiedzą się, w jaki sposób zabezpieczać swoje dane, jak sprawdzić czy ktokolwiek próbował kiedyś włamać się na ich konta w serwisach internetowych oraz czy wykorzystywane przez nich hasła są wystarczająco skomplikowane.
Przedstawiamy scenariusz zajęć dla dzieci przedszkolnych poświęconych konfliktom. Kilkuletnie dzieci często popadają w konflikty, które najczęściej dotyczą rzeczy (zabieranie zabawek, kłótnie o miejsce do zabawy) lub relacji (zazdrość, chęć dominacji, rywalizacja). Te zajęcia przygotowują przedszkolaki do przyjmowania konstruktywnych postaw w sytuacji konfliktu. Poprzez zabawę dzieci uczą się rozpoznawać emocje i granice swoje oraz innych członków grupy.
Materiały do wykorzystania na lekcji wychowawczej w szkole podstawowej w klasach IV−VI. Uczeń powinien rozumieć znaczenie odpoczynku (w tym snu) i aktywności ruchowej w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Zajęcia wychowawcze na ten temat pozwolą zrozumieć uczniom, że zarówno nadmiar zajęć, jak i nuda, brak aktywności po lekcjach nie wpływają korzystnie na ich zdrowie. Lekcja ma wyrobić w uczniach nawyk planowania odpoczynku i aktywność.
Początek roku szkolnego to początek okresu niepewności. Rozdzielone na wiele miesięcy dzieci spotkają się znów w szkolnych murach – nikt nie wie, na jak długo i czy nie powrócą nagle czasy zdalnego nauczania z powodu epidemii. Warsztat ma na celu wsparcie w podsumowaniu okresu pandemii, podniesienie spójności relacji klasowych oraz pomoc w rozumieniu i wyrażaniu emocji, jakie towarzyszyły wtedy uczniom.
Dojrzewanie to czas nieustannych zmian. Dla dorosłych sprawa wydaje się prosta – łatwo zapomnieć o swoim własnym nastoletnim przerażeniu, gdy ciało się zaczyna zmieniać, robi się mniej proporcjonalne, przychodzi czas na walkę z trądzikiem i ciągłymi zmianami nastroju. Ogromnie trudno jest zaakceptować fakt, że zmienia się zarówno wygląd, jak i wnętrze. Młody człowiek, który był dotychczas przyzwyczajony do pewnego statusu quo swojej sylwetki i tego, jak jest postrzegany, musi zmierzyć się z nagłym chaosem. Nie jest ani dorosłym, ani już do końca dzieckiem. Warsztat ma za zadanie wesprzeć proces rozwoju pozytywnego stosunku do własnej cielesności, pomóc w utrzymaniu stałej, pozytywnej samooceny i akceptacji dla zmian, które są nieuniknione.
Styczeń i luty były okresem, w którym uczniowie szaleli na studniówkach. Teraz czekają ich miesiące wytężonej nauki na ostatniej prostej. Już w maju przystąpią do pierwszego, ważnego egzaminu w swoim życiu. Słowo matura wielu paraliżuje. Jak poradzić sobie ze stresem egzaminacyjnym, by zamiast o obawach móc myśleć o najdłuższych wakacjach w życiu? Pomóż uczniom poznać techniki oswajania i obniżania stresu.