NIE dla bullyingu – scenariusz dla klas VI–VIII

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 11 marca 2021

Scenariusz do wykorzystania podczas pracy zdalnej ze starszymi uczniami szkoły podstawowej. Celem zajęć jest profilaktyka w zakresie wystąpienia przemocy rówieśniczej wśród uczniów, zwiększanie bezpieczeństwa uczniów oraz rozwijanie kompetencji społecznych. Przed przeprowadzeniem zajęć przeczytaj artykuł: Bullying w szkole – co robić, gdy się pojawia?

Uczestnicy uczniowie klas VI–VIII
Cel ogólny psychoedukacja w zakresie ryzyka wystąpienia przemocy rówieśniczej w szkole (bullyingu)
Cele szczegółowe
  • profilaktyka przemocy rówieśniczej,
  • umiejętność rozpoznawania niebezpiecznych sytuacji rówieśniczych,
  • wzmacnianie bezpieczeństwa uczniów w grupie,
  • rozwijanie: empatii, umiejętności identyfikowania, nazywania, wyrażania własnych potrzeb i emocji oraz uważności na potrzeby innych
Czas trwania 45 minut
Potrzebne materiały Scenariusz został zaprojektowany do pracy zdalnej z uczniami. Potrzebne są narzędzia do tworzenia wspólnych map myśli, np:
Liczba uczestników zespół klasowy

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 86% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 11 marca 2021

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy