Zestaw „Mam prawo do szacunku” to komplet kart pracy, które wspierają dzieci w wieku 7–10 lat w rozwijaniu świadomości emocjonalnej, wrażliwości na przemoc oraz odwagi do reagowania w trudnych sytuacjach. Pakiet został przygotowany z myślą o obchodach Dnia Sprzeciwu Wobec Bicia Dzieci i doskonale wpisuje się w działania profilaktyczne oraz wychowawcze promujące kulturę dialogu, wsparcia i reagowania bez przemocy. Dzięki różnorodnym formom zadań dziecko uczy się rozpoznawać emocje, nazywać je i adekwatnie reagować. Materiały zostały zaprojektowane tak, by umożliwić dziecku analizę sytuacji społecznych na podstawie ilustracji, podejmowanie decyzji w zadaniach typu „prawda/fałsz”, odróżnianie sytuacji bezpiecznych od niebezpiecznych, gotowość do rozmowy z zaufanym dorosłym, a także budowanie poczucia wpływu i sprawczości.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Scenariusz do wykorzystania podczas pracy zdalnej ze starszymi uczniami szkoły podstawowej. Celem zajęć jest profilaktyka w zakresie wystąpienia przemocy rówieśniczej wśród uczniów, zwiększanie bezpieczeństwa uczniów oraz rozwijanie kompetencji społecznych. Przed przeprowadzeniem zajęć przeczytaj artykuł: Bullying w szkole – co robić, gdy się pojawia?
Uczestnicy | uczniowie klas VI–VIII |
Cel ogólny | psychoedukacja w zakresie ryzyka wystąpienia przemocy rówieśniczej w szkole (bullyingu) |
Cele szczegółowe |
|
Czas trwania | 45 minut |
Potrzebne materiały | Scenariusz został zaprojektowany do pracy zdalnej z uczniami. Potrzebne są narzędzia do tworzenia wspólnych map myśli, np: |
Liczba uczestników | zespół klasowy |