Hejt w Internecie z roku na rok staje się coraz poważniejszym problemem, a młodzież spotyka się na co dzień. Warsztaty „Zrozumieć i przeciwdziałać hejtowi” mają pomóc uczniom klas VI-VIII zrozumieć to zjawisko, nauczyć ich odróżniania hejtu od konstruktywnej krytyki oraz pokazać, jak reagować na negatywne komentarze. Dzięki ćwiczeniom i dyskusjom, młodzież nie tylko zdobywa wiedzę, ale także rozwija empatię i refleksję nad swoim zachowaniem w sieci. To idealna okazja, by wzmocnić poczucie odpowiedzialności i przeciwdziałać hejtowi.
Grupa docelowa | uczniowie klas VI-VIII szkoły podstawowej |
Cel ogólny |
|
Cele szczegółowe |
|
Potrzebne materiały |
|
Czas trwania zajęć | 2x45 minut |
Do przeprowadzenia zajęć wykorzystaj karty pracy z zestawu:
Hejt to zjawisko, które staje się coraz bardziej powszechne, zwłaszcza wśród młodzieży. Aby pomóc uczniom zrozumieć, czym jest hejt, jakie mogą być jego przyczyny i konsekwencje, stworzyliśmy zestaw kart pracy dotyczących hejtu. Zadania zawarte w materiałach są nie tylko angażujące, ale także edukacyjne – uczniowie nauczą się rozróżniać hejt od konstruktywnej krytyki, poznają emocjonalne skutki hejtu dla ofiar oraz zastanowią się, jakie motywacje mogą kierować hejterami. Karty pracy są wsparciem dla nauczycieli, pedagogów oraz osób prowadzących warsztaty dla młodzieży, które chcą skutecznie i w sposób angażujący rozmawiać o hejcie i jego wpływie na rozwój emocjonalny uczniów.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Scenariusz do wykorzystania podczas pracy zdalnej ze starszymi uczniami szkoły podstawowej. Celem zajęć jest profilaktyka w zakresie wystąpienia przemocy rówieśniczej wśród uczniów, zwiększanie bezpieczeństwa uczniów oraz rozwijanie kompetencji społecznych. Przed przeprowadzeniem zajęć przeczytaj artykuł: Bullying w szkole – co robić, gdy się pojawia?
Uczestnicy | uczniowie klas VI–VIII |
Cel ogólny | psychoedukacja w zakresie ryzyka wystąpienia przemocy rówieśniczej w szkole (bullyingu) |
Cele szczegółowe |
|
Czas trwania | 45 minut |
Potrzebne materiały | Scenariusz został zaprojektowany do pracy zdalnej z uczniami. Potrzebne są narzędzia do tworzenia wspólnych map myśli, np: |
Liczba uczestników | zespół klasowy |