Od ponad dwudziestu lat w dniu 23 lutego obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją. Ustanowienie tego dnia miało na celu zwrócenie uwagi na potrzebę upowszechniania wiedzy na temat depresji oraz zachęcanie chorych do leczenia. Depresja to choroba, która nie omija wybranych grup społecznych i wiekowych, zachorować może na nią każdy, w tym również uczniowie. Tematu depresji nie można bagatelizować, bardzo często to właśnie w szkole rozpoznawane są jej pierwsze objawy u młodych ludzi. Obecnie, ze względu na zdalne nauczanie zauważenie problemów ucznia jest utrudnione, tym bardziej warto podjąć temat związany z depresją w czasie godziny wychowawczej. Zachęcam do skorzystania ze scenariusza zajęć zdalnych dla uczniów szkół ponadpodstawowych.
Uczestnicy:
|
Uczniowie szkoły ponadpodstawowej
|
Cele ogólne:
|
- dostarczenie wiedzy na temat depresji
- poznanie objawów choroby
- zwiększenie uważności na samopoczucie swoje i innych osób,
- utrwalenie ścieżek poszukiwania pomocy
- ćwiczenie wspierających komunikatów
|
Cele szczegółowe:
|
Uczeń:
- utrwala i zyskuje wiedzę na temat depresji
- ćwiczy przekazywanie wspierających komunikatów
- rozpoznaje jakie zachowania może powodować depresja
- wie do kogo i gdzie zwrócić się po pomoc
|
Potrzebne materiały
|
|
Czas trwania zajęć
|
45 minut
|
Liczba uczestników
|
oddział klasowy
|
Przeczytaj również:
Wysłuchaj podcastu:
Pozostało jeszcze 78% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Agata Staroń
Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia Uniwersytetu Łódzkiego. Łączy edukację z aspektem rozrywkowym realizując projekty jako animatorka kultury i czasu wolnego. Doświadczona jako psycholog szkolny. Prowadzi warsztaty dla dzieci i młodzieży. Entuzjastka pedagogiki zabawy oraz metod bajkoterapii.