Okres kwarantanny i izolacji to czas, kiedy dziecko nie uczestniczy w zajęciach organizowanych stacjonarnie w przedszkolu. Ze względu na przymusową nieobecność rodzice często proszą o zorganizowanie dla nich zajęć zdalnych – tak, jak miało to miejsce w okresie zawieszenia funkcjonowania przedszkoli. Czy takie dziecko w świetle prowadzenia dokumentacji przedszkolnej należy uznać za nieobecne na zajęciach? I czy przedszkole ma obowiązek zapewnienia mu nauczania z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość? Z podcastu dowiesz się: W jaki sposób odnotowywać nieobecność dziecka w przedszkolu, jeżeli przebywa na kwarantannie lub w izolacji Czy dziecko przebywające na kwarantannie lub w izolacji nie realizuje obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego Jakie zajęcia organizować dla dziecka nieobecnego w przedszkolu z powodu koronawirusa Obejrzyj również videoszkolenie: Nauczanie indywidualne w formie zdalnej
Michał Okrasa – doradca zawodowy, podpowiada, jakie czynniki brać pod uwagę podczas podejmowania decyzji o wyborze kierunku studiów. Materiał do wykorzystania podczas zajęć z zakresu doradztwa zawodowego w szkołach ponadpodstawowych. Uczeń dowie się Jakie czynniki powinny determinować wybór ścieżki zawodowej i kierunku studiów Czy typ osobowości powinien determinować wybór kierunku studiów Co zrobić, aby poznać swój tym osobowości
Dyrektorzy przedszkoli oraz szkół podstawowych oczekują od nauczycieli nie tylko dokonywania wpisów w dziennikach, ale również szczegółowego rozliczania się z czynności wykonywanych w czasie pracy. Czy takie postępowanie ma umocowanie w prawie? Z podcastu dowiesz się: Czy dyrektor przedszkola, szkoły lub placówki może żądać od nauczycieli przesyłania raportów z pracy zdalnej Jakie informacje powinny znaleźć się w takim raporcie z pracy zdalnej nauczyciela Kiedy nie można żądać prowadzenia dodatkowej ewidencji czasu pracy
Nowoczesne narzędzia do prowadzenia zdalnych zajęć z zakresu doradztwa zawodowego
Prowadzenie zdalnych zajęć z zakresu doradztwa zawodowego w praktyce
Rola osoby pomagającej
Gdzie szukać ucznia? Nawiązywanie zdalnego kontaktu
Jak pomagać zdalnie? Praktyczne narzędzia i metody
Zarówno w przedszkolu, jak i w szkole zajęcia rewalidacyjne mogą być prowadzone indywidualnie lub grupowo. video porada zawiera wyjaśnienia dotyczące minimalnego tygodniowego wymiaru godzin godzin zajęć rewalidacyjnych w przedszkolach i szkołach. Szczególną uwagę poświęcono kwestii liczby godzin zajęć, którą należy zaplanować w arkuszu organizacyjnym w przypadku organizowania zajęć w grupie.
Realizacja zadań logopedów w świetle rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.