
Zarówno w przedszkolu, jak i w szkole zajęcia rewalidacyjne mogą być prowadzone indywidualnie lub grupowo. video porada zawiera wyjaśnienia dotyczące minimalnego tygodniowego wymiaru godzin godzin zajęć rewalidacyjnych w przedszkolach i szkołach. Szczególną uwagę poświęcono kwestii liczby godzin zajęć, którą należy zaplanować w arkuszu organizacyjnym w przypadku organizowania zajęć w grupie.

Realizacja zadań logopedów w świetle rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Jak obliczać pensum nauczyciela prowadzącego zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia korekcyjno-kompensacyjne? Czy takie zajęcia mogą być realizowane jako zadania statutowe przedszkola lub szkoły? Na te oraz inne pytania odpowiada ekspert.

W każdym momencie roku szkolnego rodzice mogą złożyć wniosek o wyrażenie zgody na realizowanie obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego lub obowiązku szkolnego odpowiednio przedszkolem lub poza szkołą. Ekspert wyjaśnia, jakie dokumenty dołączyć do wniosku i jak na taki wniosek powinien zareagować dyrektor przedszkola lub szkoły.

Zasady prawidłowego opracowania indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego – aspekty praktyczne.

Formułowanie zaleceń i celów dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.