
Całościowe zaburzenia rozwoju to grupa zaburzeń, które charakteryzują̨ się: trudnościami w zakresie interakcji społecznych, nieprawidłowościami w zakresie komunikacji oraz ograniczonym, powtarzającym się repertuarem zainteresowań i aktywności. Kłopoty te obejmują̨ całość zachowania dziecka w rożnych sytuacjach. Dzieci i młodzież z całościowymi zaburzeniami rozwoju bywają postrzegane jako niegrzeczne, trudne. Z pocastu dowiesz się, jakie są przyczyny niepożądanych zachowań, jak sobie z nimi radzić oraz, jakiego rodzaju wsparcie zapewnić uczniowi w szkole i poza nią.

Skąd biorą się zaburzenia lękowe u dzieci i młodzieży? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Przyczyn może być nieskończenie wiele. Rozwój zaburzeń lękowych jest wypadkową oddziaływań czynników biologicznych – genetycznych i temperamentalnych i środowiskowych. Z podcastu dowiesz się, jak rozpoznawać zaburzenia lękowe u dzieci i młodzieży oraz jak wspierać je radzeniu sobie z lękiem.

Szkolenie dotyczące zasadom przyznawania dodatków za trudne i uciążliwe warunki pracy dla nauczycieli

Ekspert wyjaśnia, czym są potrzeby wynikające z organizacji nauczania w kontekście zatrudniania nauczycieli na podstawie umowy na czas określony i rozwiewa wątpliwości dotyczące legalności zatrudnienia terminowego. Porada dotyczy wyłącznie przedszkoli i szkół prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego.

Zasady organizacji i przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych dla uczniów objętych edukacją domową

Odpowiedzialność rodziców za edukację domową oraz obowiązki dyrektora

Zasady składania wniosków o zgodę na realizowanie obowiązku edukacyjnego poza szkołą i poza przedszkolem

Z porady dowiesz się, czy rodzice mogą żądać od dyrektora przedszkola lub szkoły odsunięcia od pracy nauczyciela, który nie został zaszczepiony przeciwko COVID-19. Specjalistka wyjaśnia także, czy rodzice mogą żądać dla dziecka zorganizowania zajęć zdalnych oraz czy w przypadku nieobecności ucznia, nauczyciel otrzyma wynagrodzenie za niezrealizowane godziny ponadwymiarowe.