Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera klas IV-VII. Ćwiczenie polega na połączeniu odpowiedzi pasujących do komunikatów, pytań itp. Celem zadania jest m.in. wyposażenie ucznia w umiejętność odpowiedniego reagowania na różne sytuacje społeczne.
Ćwiczenie uczące dostrzegania zależności przyczynowo-skutkowych. Karty pracy do wykorzystania na zajęciach z uczniami w młodszych klasach szkoły podstawowej. Zadaniem ucznia jest opowiedzenie, co widzi na zdjęciu, a następnie opowiedzenie oraz/lub narysowanie, co mogło się wydarzyć wcześniej oraz później.
Ćwiczenie myślenia przyczynowo-skutkowego. Karty pracy do wykorzystania na zajęciach z uczniami w młodszych klasach szkoły podstawowej. Zadaniem ucznia jest opowiedzenie, co widzi na zdjęciu, a następnie opowiedzenie oraz/lub narysowanie, co mogło się wydarzyć wcześniej oraz później.
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów w każdym wieku. Karta pracy umożliwia zbadanie samopoczucia ucznia w szkole. Na podstawie karty pracy prowadzący może dowiedzieć się, w których miejscach w szkole uczeń czuje się bezpiecznie, a w których nie i z jakiego powodu tak się dzieje.
Ćwiczenia dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniów szkół ponadpodstawowych z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Ćwiczenia polegają na zapoznaniu ucznia z tekstami i rozmowie na temat jej bohaterów i wydarzeń.
Ćwiczenia przeznaczone dla uczniów klas VII-VIII oraz szkół ponadpodstawowych, w tym dla uczniów w spektrum autyzmu. Ćwiczenia polegają na tworzeniu historyjek na podstawie obrazków. Uczniowie tworzą historyjkę sami lub naprzemiennie z nauczycielem. Ostatni obrazek uczeń tworzy sam proponując rozwiązanie sytuacji.
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas VII-VIII oraz szkół ponadpodstawowych, w tym dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Ćwiczenie ma na celu wskazać uczniowi, w jaki sposób analiza problemu ułatwia odnajdywanie rozwiązań.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły ponadpodstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na dokończeniu rozpoczętych zdań, tak, aby wyrażały to, co uczeń myśli.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły podstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na przyporządkowaniu reakcji ludzkich do zachowań.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły ponadpodstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na odnalezieniu obrazka, który odpowiada konkretnym emocjom i uczuciom oraz krótkiej argumentacji, co do dokonanego wyboru.