
Ćwiczenie jest dedykowane dla uczniów klas VI-VIII z autyzmem oraz z Zespołem Aspergera. Zadanie ucznia polega na dopasowaniu problemów do rozwiązań. Codzienne wyzwania mogą przytłaczać i demotywować a rozmawiać o nich jest trudno. Wsparcie i komunikat: Dasz radę! może dobrze wpłynąć na ucznia i zmotywować go do działania.

Zestaw składa się z nagrania audio i czterech kart pracy. Jest to propozycja adresowana do uczniów wymagających wsparcia w zakresie rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych, w tym dla dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Słuchowisko dotyczy tematu związanego z walentynkami, dlatego doskonale sprawdzi się podczas zajęć dotyczących problematyki wyrażania i okazywania uczuć. Materiały można wykorzystać podczas pracy stacjonarnej, jak również w czasie zajęć realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Zestaw ćwiczeń skierowany jest do uczniów szkół ponadpodstawowych. Wykonanie zadań z kart pracy ma na celu wsparcie młodzieży w rozwijaniu umiejętności samodzielnego radzenia sobie ze stresem i napięciem. Umiejętności związane z regulacją emocji są podstawą emocjonalnej stabilizacji. Ważne, by rozwijać je szczególnie w okresie dorastania.

Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły podstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na dokończeniu zdań zgodnie z myślą, która jako pierwsza pojawi się w świadomości ucznia.

Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas VII-VIII oraz szkół ponadpodstawowych, w tym dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Ćwiczenie polega na zapoznaniu z się z zasadami komunikacji i prowadzenia dialogu przez osoby, które mają trudności z komunikacją.

Proponowane karty pracy zawierają ćwiczenie polegające na dopasowaniu nazw uczuć i emocji do obrazka. Uczeń wskazuje, jak może czuć się bohater ilustracji i uzasadnia swój wybór. Zestaw składa się z 7 kart pracy dedykowanych uczniom klas I-III, w tym dzieciom w spektrum autyzmu i z zespołem Aspergera.

Karta pracy dla uczniów klas IV-VI pochodzących z Ukrainy. Materiał przygotowano w podwójnej wersji językowej, aby ułatwić pracę uczniom, którzy nie znają języka polskiego albo poziom języka polskiego nie jest wystarczający do samodzielnego wykonania zadania. Ćwiczenie jest przeznaczone dla uczniów mających problemy z przewidywaniem skutków wypowiadanych przez siebie komunikatów. Można wykorzystać je w pracy z uczniami z zespołem Aspergera. Zadanie polega na dopasowaniu wypowiedzi, którymi można zastąpić komunikaty wywołujące negatywne uczucia i emocje.

Materiał jest przeznaczony dla uczniów, którzy nie znają języka polskiego albo poziom języka polskiego nie jest wystarczający do samodzielnego wykonywania zadań. Ćwiczenia mogą być wykorzystane w terapii uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Zadanie polega na analizie stanów rzeczy i dokonaniu oceny, co jest przyczyną, a co skutkiem. Zestaw został opracowany w dwóch wersjach językowych.

Czy niepowodzenie może być rozwijające?Każdy z nas doświadcza od czasu do czasu niepowodzeń, trudnych sytuacji, z którymi nie może sobie poradzić, albo porażek, na które nie ma wpływu. To, jak sobie radzimy z takimi sprawami, w dużej mierze zależy od naszych dotychczasowych doświadczeń, w tym szczególnie doświadczeń wyniesionych z domu rodzinnego i ze szkoły. Skorzystaj z propozycji ćwiczeń na zajęciach z uczniami klas III–IV szkół podstawowych.

Zestaw jest propozycją ćwiczeń dla uczniów klas VII-VII. Adresowany jest dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera. Słuchowisko i karty pracy mają na celu ułatwić młodzieży samodzielny trening komunikacji oraz rozwijanie umiejętności kompetencji społecznych. Zadaniem ucznia jest przesłuchanie nagrania a następnie sprawdzenie swojego rozumienia opisanej sytuacji, zweryfikowania uczuć i intencji, które towarzyszyły trzem bohaterkom nagrania.