
Zestaw dedykowany dla uczniów klas IV–VI, szczególnie dla dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera. Zestaw daje uczniom możliwość samodzielnego treningu komunikacji, pomaga rozwinąć umiejętność rozumienia sytuacji społecznych. Zadaniem ucznia jest przesłuchanie słuchowiska oraz wykonanie odnoszących się do niego ćwiczeń.

Ćwiczenie przeznaczone dla starszych klas szkoły podstawowej i I klasy ponadpodstawowej. Nowa szkoła dla wielu uczniów stanowi nie lada wyzwanie. Bardzo często młodym ludziom trudno jest wtopić się w nową klasę i znaleźć dobrych znajomych. Tylko właściwe, dojrzałe podejście i pomoc nauczyciela może pomóc uniknąć błędów…

Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas I-III szkół podstawowych w tym dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera. Ćwiczenie polega na opisaniu w jaki sposób można rozpoznać emocje i uczucia kierujące innymi osobami. Uczeń analizuje zdjęcia oraz korzysta ze swoich indywidualnych doświadczeń, a następnie zapisuje odpowiedzi.

Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera klas IV-VII. Ćwiczenie polega na połączeniu odpowiedzi pasujących do komunikatów, pytań itp. Celem zadania jest m.in. wyposażenie ucznia w umiejętność odpowiedniego reagowania na różne sytuacje społeczne.

Ćwiczenie uczące dostrzegania zależności przyczynowo-skutkowych. Karty pracy do wykorzystania na zajęciach z uczniami w młodszych klasach szkoły podstawowej. Zadaniem ucznia jest opowiedzenie, co widzi na zdjęciu, a następnie opowiedzenie oraz/lub narysowanie, co mogło się wydarzyć wcześniej oraz później.

Ćwiczenie myślenia przyczynowo-skutkowego. Karty pracy do wykorzystania na zajęciach z uczniami w młodszych klasach szkoły podstawowej. Zadaniem ucznia jest opowiedzenie, co widzi na zdjęciu, a następnie opowiedzenie oraz/lub narysowanie, co mogło się wydarzyć wcześniej oraz później.

Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów w każdym wieku. Karta pracy umożliwia zbadanie samopoczucia ucznia w szkole. Na podstawie karty pracy prowadzący może dowiedzieć się, w których miejscach w szkole uczeń czuje się bezpiecznie, a w których nie i z jakiego powodu tak się dzieje.

Ćwiczenia dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniów szkół ponadpodstawowych z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Ćwiczenia polegają na zapoznaniu ucznia z tekstami i rozmowie na temat jej bohaterów i wydarzeń.

Ćwiczenia przeznaczone dla uczniów klas VII-VIII oraz szkół ponadpodstawowych, w tym dla uczniów w spektrum autyzmu. Ćwiczenia polegają na tworzeniu historyjek na podstawie obrazków. Uczniowie tworzą historyjkę sami lub naprzemiennie z nauczycielem. Ostatni obrazek uczeń tworzy sam proponując rozwiązanie sytuacji.

Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas VII-VIII oraz szkół ponadpodstawowych, w tym dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Ćwiczenie ma na celu wskazać uczniowi, w jaki sposób analiza problemu ułatwia odnajdywanie rozwiązań.