Konflikt jest stresującym doświadczeniem, którego jednak nie da się całkowicie uniknąć. Przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem niniejszego scenariusza ma pomóc uczniom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu zrozumieć, czym jest konflikt, jakie emocje mu towarzyszą oraz jakie strategie można zastosować, by skutecznie sobie z nim radzić. Zawarte w nim ćwiczenia wspierają rozwijanie umiejętności niezbędnych do rozwiązywania sytuacji konfliktowych, z którymi dzieci mogą się spotykać zarówno w szkole, jak i w życiu codziennym.
Grupa docelowa | uczniowie klas I-III z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Cele zajęć |
|
Potrzebne materiały | załącznik nr 1. Kolory emocji załącznik nr 2. Pomoc w rozwiązywaniu konfliktów załącznik nr 3. Przykładowe scenki do odegrania plastelina |
Czas trwania | 45-60 minut |
Liczba uczestników | 1 (zajęcia indywidualne) |