Trudne sytuacje – jak rozwiązywać konflikty? Scenariusz zajęć rewalidacyjnych

Sofiya Revkovych

Autor: Sofiya Revkovych

Dodano: 9 grudnia 2024

Konflikt jest stresującym doświadczeniem, którego jednak nie da się całkowicie uniknąć. Przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem niniejszego scenariusza ma pomóc uczniom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu zrozumieć, czym jest konflikt, jakie emocje mu towarzyszą oraz jakie strategie można zastosować, by skutecznie sobie z nim radzić. Zawarte w nim ćwiczenia wspierają rozwijanie umiejętności niezbędnych do rozwiązywania sytuacji konfliktowych, z którymi dzieci mogą się spotykać zarówno w szkole, jak i w życiu codziennym.

Grupa docelowa uczniowie klas I-III z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Cele zajęć
  • kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów
  • rozumienie, czym jest konflikt
Potrzebne materiały załącznik nr 1. Kolory emocji załącznik nr 2. Pomoc w rozwiązywaniu konfliktów załącznik nr 3. Przykładowe scenki do odegrania plastelina
Czas trwania 45-60 minut
Liczba uczestników 1 (zajęcia indywidualne)

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 86% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 9 grudnia 2024

Autor: Sofiya Revkovych

Nauczyciel wspomagający w szkole podstawowej

Tematyka

Sprawdź inne serwisy