Rozpoznawanie i wyrażanie emocji to kluczowe umiejętności wspierające rozwój społeczny i emocjonalny uczniów, szczególnie tych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną. Niniejszy scenariusz zajęć indywidualnych n pomóc uczniowi lepiej rozumieć własne emocje, sytuacje je wywołujące oraz ich intensywność. Praktyczne ćwiczenia oraz przemyślana struktura zajęć sprzyjają kształtowaniu kompetencji potrzebnych w codziennym życiu, takich jak rozpoznawanie emocji, ich klasyfikacja oraz refleksja nad sposobami radzenia sobie z nimi. Dzięki temu uczeń zyskuje większą pewność siebie w relacjach z innymi oraz w sytuacjach wymagających reakcji na trudne emocje.
Grupa docelowa | uczniowie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub z niepełnosprawnością intelektualną |
Cele główne |
Uczeń:
|
Cele szczegółowe: |
Uczeń:
|
Potrzebne materiały: |
|
Liczba uczestników: | 1 (indywidualna praca z uczniem) |
Do przeprowadzenia zajęć wykorzystaj: