Zestaw „Jelonek uczy się emocji” to komplet kart pracy wzbogacony o nagranie audio, który wspiera rozwój emocjonalno-społeczny i poznawczy dziecka. Materiały oparte na opowiadaniu o jelonku pomagają uczniowi rozpoznawać i nazywać emocje, uczą empatii oraz pokazują, jak ważna jest współpraca i wzajemna pomoc. Dzięki dodatkowym zadaniom – takim jak krzyżówki, pytania sprawdzające czy ćwiczenia dopasowywania – dziecko ćwiczy pamięć, spostrzegawczość, koncentrację uwagi oraz umiejętność logicznego myślenia. Do zestawu dołączono nagranie audio opowiadania, które wspiera dzieci w treningu uważnego słuchania, ułatwia zrozumienie treści oraz wprowadza element bajkoterapii do zajęć.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Pakiet kart pracy „Dobre wiadomości” to zestaw ćwiczeń wspierających rozwój emocjonalno-społeczny ucznia. Każda karta została zaprojektowana tak, aby zachęcała do refleksji nad własnymi emocjami, rozpoznawania ich u innych oraz budowania pozytywnego obrazu świata. Dzięki prostym, ale angażującym zadaniom uczeń uczy się zauważać dobre wiadomości w codziennym życiu, nazywać emocje, jakie im towarzyszą, a także dzielić się nimi z innymi. Materiały mają charakter terapeutyczny i profilaktyczny – wspierają kształtowanie optymizmu, empatii oraz poczucia wdzięczności.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Objawy psychosomatyczne to częsty problem dzieci i nastolatków, którzy dopiero uczą się wyrażać emocje. Niewyrażone uczucia mogą prowadzić do fizycznych dolegliwości, takich jak bóle brzucha, głowy, nudności, kłopoty z oddychaniem, snem czy apetytem – mimo braku choroby somatycznej. Celem kart pracy jest wsparcie uczniów zmagających się z takimi trudnościami. Zestaw zawiera cztery karty z ćwiczeniami, które pomagają uczniowi lepiej rozumieć swoje emocje i sygnały z ciała. Można je wykorzystać podczas spotkań indywidualnych z psychologiem lub pedagogiem, na zajęciach rewalidacyjnych, warsztatach psychoedukacyjnych czy w pracy w domu.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Pakiet „Emocje, relacje, rozstania – jak sobie radzić?” to zestaw kart pracy, które pomagają młodzieży zrozumieć i oswoić trudne emocje związane z pierwszymi rozstaniami, stratą i zmianami w relacjach. Materiały wspierają rozwój emocjonalno-społeczny, uczą empatii, samoświadomości oraz skutecznych strategii radzenia sobie z bólem emocjonalnym. Dzięki połączeniu ćwiczeń słuchowych, analizy tekstów oraz pracy na emocjach, uczniowie mogą lepiej poznać swoje uczucia i nauczyć się konstruktywnego przeżywania trudnych chwil. Zestaw jest przeznaczony dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniów szkół ponadpodstawowych. Ćwiczenia można wykorzystać w ramach zajęć z wychowawcą, zajęć z psychologiem lub pedagogiem szkolnym, a także jako materiał wspierający edukację emocjonalno-społeczną. Może być również wykorzystywany na zajęciach terapeutycznych oraz w ramach profilaktyki zdrowia psychicznego.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Pakiet kart pracy rozwijających umiejętność rozpoznawania i wyrażania emocji, inspirowany bajką o magiku Jeremiaszu. Zawarte w nim zadania pomagają dziecku ćwiczyć pamięć słuchową, logiczne myślenie oraz zdolność nazywania emocji. Karty angażują do aktywnego słuchania, analizowania sytuacji i wyciągania wniosków, a ich forma – oparta na zabawowych aktywnościach, takich jak dopasowywanie, rysowanie czy symboliczne przedstawianie emocji – sprawia, że nauka staje się przyjemnością. Materiał można wykorzystać zarówno na zajęciach przedszkolnych i wczesnoszkolnych, jak i w pracy terapeutycznej.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Zestaw kart pracy „Słucham i czuję. Rozpoznawanie emocji na podstawie tonu głosu” został stworzony z myślą o dzieciach i młodzieży, szczególnie uczniach z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, którzy potrzebują wsparcia w rozwijaniu umiejętności społecznych i emocjonalnych. Zestaw składa się z różnorodnych zadań, które umożliwiają pracę nad rozpoznawaniem emocji na podstawie tonu głosu, analizowaniem komunikatów oraz tworzeniem alternatywnych wersji wypowiedzi. Materiały są dostosowane do potrzeb uczniów, którzy wymagają jasnych instrukcji i wizualnego wsparcia. Na kartach umieszczono kody QR, które umożliwiają szybkie odtworzenie nagrań na urządzeniach mobilnych.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Rozpoznawanie i wyrażanie emocji to kluczowe umiejętności wspierające rozwój społeczny i emocjonalny uczniów, szczególnie tych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną. Niniejszy scenariusz zajęć indywidualnych n pomóc uczniowi lepiej rozumieć własne emocje, sytuacje je wywołujące oraz ich intensywność. Praktyczne ćwiczenia oraz przemyślana struktura zajęć sprzyjają kształtowaniu kompetencji potrzebnych w codziennym życiu, takich jak rozpoznawanie emocji, ich klasyfikacja oraz refleksja nad sposobami radzenia sobie z nimi. Dzięki temu uczeń zyskuje większą pewność siebie w relacjach z innymi oraz w sytuacjach wymagających reakcji na trudne emocje.
Grupa docelowa | uczniowie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub z niepełnosprawnością intelektualną |
Cele główne |
Uczeń:
|
Cele szczegółowe: |
Uczeń:
|
Potrzebne materiały: |
|
Liczba uczestników: | 1 (indywidualna praca z uczniem) |
Do przeprowadzenia zajęć wykorzystaj:
Rozumienie swoich emocji i umiejętność ich nazywania może wspomóc uczniów w spektrum w świadomym kontrolowaniu zachowań nieakceptowalnych społecznie, które mogą pojawiać się przy silnym natężeniu emocji. Materiały są dedykowane uczniom klas I-III z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ćwiczenia uwzględnione w zestawie mogą wspomóc ucznia w rozumieniu czym są emocje, w jaki sposób przejawiają się.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Rozpoznawanie i nazywanie emocji to jedna z ważniejszych umiejętności, które należy rozwijać, aby lepiej rozumieć siebie i innych. Umiejętność ta jest szczególnie ważna dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną, którzy mogą mieć trudności z rozpoznawaniem i wyrażaniem swoich uczuć. Niniejszy scenariusz indywidualnych zajęć rewalidacyjnych został opracowany z myślą o uczniach w wieku 10-15 lat, w tym tych z wyżej wymienionymi zaburzeniami. Celem głównym zajęć jest rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych uczniów poprzez rozpoznawanie, nazywanie oraz opisywanie stanów emocjonalnych. Podczas zajęć uczeń będzie miał okazję ćwiczyć rozpoznawanie emocji na podstawie mimiki i postawy ciała, wyrażać swoje uczucia oraz rozwijać empatię i samoświadomość emocjonalną.
Grupa docelowa | uczniowie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub z niepełnosprawnością intelektualną |
Cele główne: |
|
Cele szczegółowe: |
|
Potrzebne materiały: |
|
Metody pracy |
|
Czas trwania zajęć | 30 minut |
Liczba uczestników | 1 |
Do przeprowadzenia zajęć wykorzystaj:
Pobierz karty pracy, które mają na celu wspieranie u dzieci rozwijania kompetencji w zakresie wyrażania zainteresowania uczuciami innych osób. Zadania umożliwiają dzieciom ćwiczenie rozpoznawania emocji na podstawie mimiki twarzy. Uczestnicy uczą się identyfikować różne stany emocjonalne innych osób oraz ćwiczą wyrażanie zainteresowania uczuciami innych. Dzieci nauczą się formułować odpowiednie pytania i odpowiedzi, co wspiera rozwój umiejętności komunikacyjnych.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Pobierz zestaw kart pracy zorientowanych na rozwój emocjonalno-społeczny uczniów. Praca z materiałami ma na celu wsparcie młodych ludziom w zrozumieniu i zarządzaniu własnymi emocjami oraz reakcjami w różnych sytuacjach. Karty pracy zawierają m.in. listę różnych emocji, takich jak bezsilność, irytacja, miłość, nadzieja, niepokój czy złość – zadaniem ucznia jest zastanowienie się, jak wygląda ich twarz w momencie odczuwania tych emocji, co wywołuje te uczucia oraz jakie są możliwe sposoby reagowania.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Materiały skupiają się na rozpoznawaniu sygnałów zainteresowania rozmową, wyrażaniu emocji i zainteresowań, a także na odpowiednich sposobach okazywania sympatii i wsparcia. Zestaw może być wykorzystany w nawiązaniu do Walentynek, ponieważ zadania pomagają uczniom lepiej zrozumieć dynamikę relacji międzyludzkich, nauczyć się wyrażać swoje uczucia i zainteresowania w zdrowy sposób oraz rozwijać empatię i umiejętności komunikacyjne. Wykorzystanie tych materiałów może wspierać budowanie pozytywnych relacji i wzmacniać świadomość emocjonalną, co jest szczególnie ważne w kontekście budowania i utrzymywania bliskich związków.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ