rozpoznawanie emocji

  Emocje, relacje, rozstania – jak sobie radzić? Pakiet kart pracy z nagraniem audio

Emocje, relacje, rozstania – jak sobie radzić? Pakiet kart pracy z nagraniem audio

Rozpoznawanie i różnicowanie emocji w codziennych sytuacjach. Scenariusz indywidualnych zajęć rewalidacyjnych

Rozpoznawanie i wyrażanie emocji to kluczowe umiejętności wspierające rozwój społeczny i emocjonalny uczniów, szczególnie tych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną. Niniejszy scenariusz zajęć indywidualnych n pomóc uczniowi lepiej rozumieć własne emocje, sytuacje je wywołujące oraz ich intensywność. Praktyczne ćwiczenia oraz przemyślana struktura zajęć sprzyjają kształtowaniu kompetencji potrzebnych w codziennym życiu, takich jak rozpoznawanie emocji, ich klasyfikacja oraz refleksja nad sposobami radzenia sobie z nimi. Dzięki temu uczeń zyskuje większą pewność siebie w relacjach z innymi oraz w sytuacjach wymagających reakcji na trudne emocje.

Grupa docelowa uczniowie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub z niepełnosprawnością intelektualną
Cele główne Uczeń:
  • rozpoznaje podstawowe emocje (radość, smutek, złość, strach)
  • uczy się rozumieć intensywność emocji i sytuacje, które je wywołują
Cele szczegółowe:   Uczeń:
  • potrafi nazwać emocje towarzyszące różnym sytuacjom
  • potrafi przyporządkować emocje do odpowiednich sytuacji życiowych
  • rozróżnia intensywność emocji (mała, średnia, duża)
Potrzebne materiały:  
Liczba uczestników: 1 (indywidualna praca z uczniem)

Rozpoznawanie i nazywanie emocji. Scenariusz indywidualnych zajęć rewalidacyjnych

Rozpoznawanie i nazywanie emocji to jedna z ważniejszych umiejętności, które należy rozwijać, aby lepiej rozumieć siebie i innych. Umiejętność ta jest szczególnie ważna dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną, którzy mogą mieć trudności z rozpoznawaniem i wyrażaniem swoich uczuć. Niniejszy scenariusz indywidualnych zajęć rewalidacyjnych został opracowany z myślą o uczniach w wieku 10-15 lat, w tym tych z wyżej wymienionymi zaburzeniami. Celem głównym zajęć jest rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych uczniów poprzez rozpoznawanie, nazywanie oraz opisywanie stanów emocjonalnych. Podczas zajęć uczeń będzie miał okazję ćwiczyć rozpoznawanie emocji na podstawie mimiki i postawy ciała, wyrażać swoje uczucia oraz rozwijać empatię i samoświadomość emocjonalną.

Grupa docelowa uczniowie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub z niepełnosprawnością intelektualną
Cele główne:  
  • rozpoznawanie i nazywanie emocji i uczuć
  • rozwijanie umiejętności opisywania stanów emocjonalnych
  • ćwiczenie empatii i samoświadomości emocjonalnej
Cele szczegółowe:  
  • uczeń potrafi rozpoznać i nazwać podstawowe emocje na podstawie mimiki i postawy ciała
  • uczeń opisuje swoje własne emocje i uczucia
  • uczeń ćwiczy wyrażanie emocji poprzez mimikę i gesty
Potrzebne materiały:
Metody pracy
  • praca indywidualna z nauczycielem
  • ćwiczenia praktyczne
  • dyskusja
  • projekcja obrazów
Czas trwania zajęć 30 minut
Liczba uczestników 1
  Rozwijanie umiejętności emocjonalnych i społecznych w kontekście relacji międzyludzkich. Karty pracy

Rozwijanie umiejętności emocjonalnych i społecznych w kontekście relacji międzyludzkich. Karty pracy

Jakie kolory mają emocje? Zestaw kart pracy dla dzieci i młodzieży

Jakie kolory mają emocje? Zestaw kart pracy dla dzieci i młodzieży

Sprawdź inne serwisy