Rozpoznawanie i nazywanie emocji to jedna z ważniejszych umiejętności, które należy rozwijać, aby lepiej rozumieć siebie i innych. Umiejętność ta jest szczególnie ważna dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną, którzy mogą mieć trudności z rozpoznawaniem i wyrażaniem swoich uczuć. Niniejszy scenariusz indywidualnych zajęć rewalidacyjnych został opracowany z myślą o uczniach w wieku 10-15 lat, w tym tych z wyżej wymienionymi zaburzeniami. Celem głównym zajęć jest rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych uczniów poprzez rozpoznawanie, nazywanie oraz opisywanie stanów emocjonalnych. Podczas zajęć uczeń będzie miał okazję ćwiczyć rozpoznawanie emocji na podstawie mimiki i postawy ciała, wyrażać swoje uczucia oraz rozwijać empatię i samoświadomość emocjonalną.
| Grupa docelowa | uczniowie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub z niepełnosprawnością intelektualną |
| Cele główne: |
|
| Cele szczegółowe: |
|
| Potrzebne materiały: |
|
| Metody pracy |
|
| Czas trwania zajęć | 30 minut |
| Liczba uczestników | 1 |
Do przeprowadzenia zajęć wykorzystaj: