
Pobierz zestaw kart pracy zawierających ćwiczenia pozwalające na rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji. Ćwiczenia pomagają uczniom lepiej zrozumieć własne reakcje emocjonalne oraz interpretować stany emocjonalne innych osób. Karty pracy zawierają zadania zachęcające do dyskusji i analizy sytuacji, co może być pomocne w kształtowaniu kompetencji społecznych. Materiał może być wykorzystywany przez wszystkich nauczycieli, w szczególności przez pedagogów specjalnych i terapeutów pracujących z uczniami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!

Współczesne badania wskazują, że zdolność rozpoznawania i wyrażania emocji jest kluczowa dla dobrostanu psychicznego. Proponowane narzędzie oferuje uczniom nie tylko wgląd w świat emocji, ale pozwala także na głębsze zrozumienie siebie i otaczającego ich świata. Praca z tym zestawem kart pozwala uczniom na rozwijanie empatii, zdolności rozpoznawania własnych uczuć oraz uczuć innych. Dzięki temu uczą się lepiej komunikować swoje emocje, co jest kluczowe dla budowania zdrowych relacji interpersonalnych. Korzystanie z tych kart pracy może również pomóc w rozwijaniu kreatywności. Poprzez łączenie kolorów z emocjami uczniowie uczą się myśleć w sposób abstrakcyjny, co stymuluje ich wyobraźnię i pozwala na lepsze wyrażanie siebie przez sztukę. Ponadto, dzięki zadaniom uczniowie mają okazję do refleksji nad tym, jak kolory wpływają na samopoczucie i jak mogą być używane do komunikowania różnych emocji.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ

Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów szkoły ponadpodstawowej, w tym dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera. Ćwiczenie polega na przeczytaniu krótkich opisów sytuacji i zastanowieniu się, jak mogły czuć się poszczególne uczestniczące w nich osoby. Po rozważeniu sytuacji uczeń zapisuje swoje odpowiedzi zgodnie z pytaniami pomocniczymi.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ

Mimika twarzy jest jednym z głównych sposobów wyrażania emocji i uczuć. Jest ona istotnym środkiem komunikacji niewerbalnej, pozwalającym nam lepiej rozumieć i reagować na emocje innych osób. Celem pracy z niniejszymi materiałami jest m.in. rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji na podstawie mimiki twarzy, co jest ważne w codziennych interakcjach społecznych i budowaniu empatii. Jako uzupełnienie ćwiczeń możesz wykorzystać karty pracy: Rozpoznawanie emocji na podstawie mimiki i gestów.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ

Karta pracy na zajęcia o nazywaniu uczuć dla 6-7-latków. Zadaniem dzieci jest rozpoznanie emocji na zdjęciach i dorysowanie odpowiedniej buźki. Przed rozpoczęciem pracy z kartą warto porozmawiać z dziećmi na temat uczuć i emocji (czym są, kiedy ich doświadczamy). Niektóre dzieci mogą mieć trudność z wyrażaniem uczuć i ich nazywaniem. Warto przed zajęciami pobawić się z dziećmi w gry rozwijające umiejętność wyrażania emocji i uczuć.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ

Jednym z istotnych aspektów prawidłowej komunikacji jest umiejętność rozpoznawania emocji drugiej osoby i odpowiednie reagowanie na nie. Proponowane ćwiczenia to trzy zestawy kart pracy, które warto wykorzystać na zajęciach ukierunkowanych na rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych. Zadania wymagają rozpoznania uczuć lub emocji na podstawie zdjęcia lub słów, jakie może wypowiedzieć osoba w różnych sytuacjach.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!

Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas I-III szkół podstawowych w tym dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera. Ćwiczenie polega na opisaniu w jaki sposób można rozpoznać emocje i uczucia kierujące innymi osobami. Uczeń analizuje zdjęcia oraz korzysta ze swoich indywidualnych doświadczeń, a następnie zapisuje odpowiedzi.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ