Zajęcia terapeutyczne nie muszą być prowadzone w szkolnej sali. Doskonałym pomysłem na wspieranie rozwoju percepcyjno-motorycznego oraz budowanie umiejętności współpracy w grupie jest przeprowadzenie ich poza budynkiem. Dzięki zadaniom wykonywanym naturalnym środowisku uczniowie rozwijają koncentrację, orientację przestrzenną oraz umiejętności ruchowe. Aktywności te sprzyjają integracji sensorycznej i wzmacniają więź z naturą, a to pozytywnie wpływa na samopoczucie i motywację do nauki. Scenariusz przewiduje zadania indywidualne i grupowe.
| Grupa docelowa: | uczniowie klas I-VIII szkoły podstawowej |
| Cel ogólny | rozwijanie umiejętności percepcyjno-motorycznych, koncentracji uwagi oraz współpracy w grupie poprzez aktywności w naturalnym środowisku |
| Cele szczegółowe |
|
| Miejsce zajęć | teren zielony w pobliżu szkoły (np. park) |
| Potrzebne materiały | załącznik nr 1. Kart podwórkowe woreczki na znalezione obiekty np. liście, szyszki) – można wykorzystać popularne torebki strunowe |
| Czas trwania zajęć | 45 minut |
| Liczba uczniów | maksymalnie 10 osób |
Przeczytaj również: