Ćwiczenia z wykorzystaniem klamerek. Scenariusz zajęć z terapii pedagogicznej dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu

Autor: Agnieszka Ignaczak

Dodano: 24 lipca 2024

Scenariusz zajęć dedykowany jest uczniom w wieku wczesnoszkolnym, którzy mają trudności z czytaniem oraz rozpoznawaniem liter. Mogą oni również mieć problemy z koordynacją wzrokowo-ruchową, analitycznym myśleniem i motoryką małą, co utrudnia im zarówno naukę czytania, jak i pisania. Proponowane ćwiczenia sprawdzą się w pracy z uczniami wymagającymi wsparcia w rozwijaniu tych umiejętności, zwłaszcza motoryki małej, która jest kluczowa dla prawidłowego trzymania długopisu i pisania. Scenariusz można wykorzystać podczas zajęć terapii pedagogicznej, wspierając rozwój umiejętności poznawczych oraz poprawę zdolności analitycznych i koordynacyjnych.

Grupa docelowa uczniowie klas I-III szkoły podstawowej, którzy mają trudności z czytaniem i rozpoznawaniem liter
Cel zajęć  
  • rozwijanie umiejętności czytania i rozpoznawania liter
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • rozwijanie zdolności analitycznych i szybkiego rozpoznawania błędów
  • poprawa motoryki małej
Potrzebne materiały  
Czas trwania 45 minut.
Liczba uczestników 1

Pozostało jeszcze 80% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 24 lipca 2024

Autor: Agnieszka Ignaczak

Tematyka

Sprawdź inne serwisy