Wystarczy wpisać w dowolnym portalu społecznościowym hasło: #zdrowiepsychiczne, by zobaczyć, jaki ogrom różnorodnych treści psychoedukacyjnych proponuje Internet. Nastolatek scrollujący ekran znajdzie na nim wszystko i nic. Spotka się z poradami, jak radzić sobie z lękiem, jak odciąć toksyczne relacje, po czym poznać, że ma się ADHD. Krótkie, chwytliwe infografiki, syntetyczne teksty i inteligentny algorytm sprawiają, że czasem pojawia się pewność, że treść jest prawdziwa. Pojawiają się myśli, które niekoniecznie są adekwatne do rzeczywistości. Na przykład: muszę odrzucić te relacje, w których mi trudno. Albo: jestem pewien, że mam ADHD i po prostu nikt tego nie zauważył. Warto byłoby poddać te myśli pod wątpliwość i sprawdzić, czy na prócz czerni i bieli nie istnieją szarości. Zadaniem scenariusza jest wsparcie uczniów w korzystnym poruszaniu się w obszarze psychoedukacji w Internecie.
Przeczytaj również:
Pobierz i przekaż uczniom:
Pozostało jeszcze 88% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.