Dostęp do wiedzy psychoedukacyjnej jest obecnie ogromny. Każdy nastolatek codziennie napotyka w sieci przeróżne treści związane z psychologią, zdrowiem psychicznym, ogólnie pojętym dobrostanem. Wielu influencerów i youtuberów opowiada o swoich doświadczeniach z terapią i diagnozą psychiatryczną. Z jednej strony upowszechnienie wiedzy psychologicznej i normalizacja trudności emocjonalnych są wielkim społecznym osiągnięciem. Z drugiej strony w chaosie informacji znajdziemy ogromną ilość pseudopsychologicznych porad, które niewiele mają wspólnego z nauką. Jak zadbać o ochronę młodzieży w sieci? Co mogą zrobić nauczyciele, aby pomóc uczniom rozpoznawać pseudonaukowe treści psychologiczne?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Ankieta Internet i media społecznościowe może pomóc wychowawcy zrozumieć, jak uczniowie korzystają z internetu i mediów społecznościowych oraz jakie wyzwania mogą napotykać w tym obszarze. Pytania otwarte zapewniają uczniom możliwość wyrażenia swoich unikalnych doświadczeń i opinii, co może być bardzo wartościowe dla zrozumienia ich potrzeb i doświadczeń związanych z internetem i mediami społecznościowymi. Ważne jest, aby odpowiedzi były traktowane z zachowaniem poufności i wykorzystywane wyłącznie w celach edukacyjnych i wychowawczych.
Przeczytaj również:
Wykorzystaj również: