„Nie chcemy go w naszej grupie!” – wykluczenie społeczne wśród dzieci

Katarzyna Okólska

Autor: dr Katarzyna Miśkiewicz

Dodano: 13 kwietnia 2023

Przynależność do grupy rówieśniczej jest ważnym elementem rozwoju społecznego dziecka. Wykluczenie w środowisku rówieśniczym (szkolnym i pozaszkolnym) wywołuje trudne dla dziecka emocje. W efekcie może prowadzić do jego społecznego wycofania. Można jednak temu zaradzić stosując oddziaływania profilaktyczne. Ich istotą jest uświadomienie uczniom konsekwencji wykluczenia społecznego.

Uczestnicy uczniowie klas IV–VI szkoły podstawowej
Cel ogólny zwiększanie świadomości dotyczącej wykluczenia społecznego w środowisku rówieśniczym
Cele szczegółowe
    • kształtowanie umiejętności rozpoznawania zjawiska wykluczenia społecznego
    • wyrabianie świadomości konsekwencji wykluczenia społecznego
    • uwrażliwienie na problem wykluczenia społecznego
Potrzebne materiały
  • karta pracy nr 1. Termometr uczuć
  • mazaki,
  • kartki a5
Czas trwania zajęć 2x90 minut
Liczba uczestników 20-30 osób

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 80% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 13 kwietnia 2023

Autor: dr Katarzyna Miśkiewicz

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Magister pedagogiki w specjalności pedagogika resocjalizacyjna. Pracowniczka naukowo-dydaktyczna na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Wykonawczyni projektów naukowych obejmujących badania biograficzne z udziałem rodziców dzieci doświadczających stygmatyzacji społecznej. Autorka artykułów naukowych w obszarze nauk społecznych oraz rozprawy doktorskiej pt. „Kurator rodzinny w terenie. Rytuały interakcyjne odgrywane w roli zawodowej”. Czynna uczestniczka międzynarodowych i krajowych konferencji naukowych. Pracowała w Specjalistycznym Psychiatrycznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Łodzi, w stacjonarnym Oddziale Psychiatrii Dziecięcej na stanowisku pedagoga.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy