GPT – przyjaciel czy wróg? Scenariusz zajęć dla uczniów

Anna Kiełczewska

Autor: Anna Kiełczewska

Dodano: 27 lutego 2023

Szczera rozmowa o blaskach i cieniach popularnego modelu GPT to okazja do rozważań o odpowiedzialności, uczciwości i (nie)zależności od sztucznej inteligencji. Zachęcam do przeprowadzenia z uczniami zajęć na temat odpowiedzialnego korzystania ze wsparcia sztucznej inteligencji.

Uczestnicy: uczniowie klas VI-VIII szkoły podstawowej oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych
Cel ogólny  
  • kształtowanie umiejętności odpowiedzialnego korzystania z czatbota GPT
Cele szczegółowe   uczeń:
  • zna zalety i wady modelu GPT
  • wie, jakie zagrożenia wiążą się z nadmiernym jego używaniem
  • używa czatbota w sposób etyczny i uczciwy
  • ćwiczy umiejętność dyskusji i argumentacji
Potrzebne materiały:  
  • małe kartki i długopisy oraz pudełko
  • tablica lub duży arkusz papieru i flamaster
  • Karta pracy nr 1.W porządku czy nie?
  • Karta pracy nr 2. GPT w praktyce
  • arkusze A3 do zadania w karcie pracy W porządku czy nie?
Czas trwania: 45 minut 

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 55% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 27 lutego 2023

Autor: Anna Kiełczewska

Wychowawca, nauczyciel, trener rozwoju osobistego, autorka licznych publikacji z zakresu wychowania, pedagogiki i psychologii. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami w szkołach polskich i holenderskich.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy