Szczera rozmowa o blaskach i cieniach popularnego modelu GPT to okazja do rozważań o odpowiedzialności, uczciwości i (nie)zależności od sztucznej inteligencji. Zachęcam do przeprowadzenia z uczniami zajęć na temat odpowiedzialnego korzystania ze wsparcia sztucznej inteligencji.
Uczestnicy:
|
uczniowie klas VI-VIII szkoły podstawowej oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych
|
Cel ogólny
|
- kształtowanie umiejętności odpowiedzialnego korzystania z czatbota GPT
|
Cele szczegółowe
|
uczeń:
- zna zalety i wady modelu GPT
- wie, jakie zagrożenia wiążą się z nadmiernym jego używaniem
- używa czatbota w sposób etyczny i uczciwy
- ćwiczy umiejętność dyskusji i argumentacji
|
Potrzebne materiały:
|
- małe kartki i długopisy oraz pudełko
- tablica lub duży arkusz papieru i flamaster
- Karta pracy nr 1.W porządku czy nie?
- Karta pracy nr 2. GPT w praktyce
- arkusze A3 do zadania w karcie pracy W porządku czy nie?
|
Czas trwania:
|
45 minut
|
Zanim przeprowadzisz lekcję, zapoznaj się z artykułem
Pozostało jeszcze 55% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Anna Kiełczewska
Wychowawca, nauczyciel, trener rozwoju osobistego, autorka licznych publikacji z zakresu wychowania, pedagogiki i psychologii. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami w szkołach polskich i holenderskich.