Co mam na myśli?

Autor: Marzena Przybylska

Dodano: 4 sierpnia 2022

Ćwiczenie wspierające rozwój kompetencji emocjonalno-społecznych dla uczniów klas VI-VI, w tym uczniów w spektrum autyzmu. Zadanie polega na rozpoznaniu emocji widocznych na zdjęciach i obrazkach oraz zaproponowaniu, co może mówić lub myśleć przedstawiona osoba.

Cel:
  • rozwiniecie umiejętności rozpoznawania emocji wyrażanych przez inne osoby.
Czar trwania: 15 minut Komentarz: jeżeli uczeń ma problem z rozpoznaniem emocji widocznych na zdjęciu, należy wyjaśnić, że nie zawsze na podstawie zachowania i mimiki można odczytać, co czuje dana osoba. Omawiając poszczególne zdjęcia warto wspólnie z uczniem zastanowić się podać przykłady sytuacji, w których odczuwa on podobne emocje, jak rozpoznane na zdjęciach.. Po wypełnieniu karty pracy należy porozmawiać z uczniem na temat przeżywania, proponowane pytania:
  • Czy na podstawie zachowania danej osoby zawsze jesteśmy w stanie domyślić się, co czuje?
  • Czy to, w jaki sposób zachowujemy się ze względu na przeżywane emocje zawsze jest właściwe?
  • Co możemy zrobić, aby inne osoby wiedziały, co czujemy w danej chwili?

Podgląd dokumentów:

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Tematyka

Sprawdź inne serwisy