Ćwiczenia dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły podstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadania polegają m.in. na przygotowaniu ciekawego dialogu, który pozwoli uzmysłowić uczniowi czym jest smutek i jak można pomóc osobie, która go odczuwa oraz wskazaniu, jakie słowa w danej sytuacji mogą pocieszyć, a jakie zdecydowanie nie pomogą osobie potrzebującej wsparcia. Praca z zestawem kart pracy na na celu rozwijanie empatii i wdrażanie do aktywności twórczej.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych, w tym dla tych uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Uczniowie ci często przejawiają problemy w zakresie funkcjonalności swoich wypowiedzi. Niektóre dzieci będą zmagały się z deficytami w zakresie komunikacji i tym samym nie będą naturalnie wchodzić w interakcje, nawiązywać kontaktu. U innych uczniów można zaobserwować odmienny problem, kiedy komunikacja jest bardzo intensywna, jednostronna i nadmiarowa. W obu przypadkach porozumiewanie się jest nieefektywne i nie sprzyja rozwojowi kontaktów społecznych. Nauka schematów rozmowy pozwala ćwiczyć adekwatne zachowania uczniów w różnych sytuacjach.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Zestaw kart pracy adresowany jest dla uczniów szkół ponadpodstawowych, zwłaszcza dla osób z autyzmem lub Zespołem Aspergera. Ćwiczenia mają na celu wyjaśnić nastolatkom z całościowymi zaburzeniami rozwoju konstrukcję ironicznych przekazów. Ironia jest dla osób z trudnościami w zakresie rozwoju społecznego jednym z najtrudniejszych elementów wypowiedzi. Celem zestawu jest trening rozumienia i używania ironii.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów szkoły ponadpodstawowej, w tym dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera. Ćwiczenie polega na przeczytaniu krótkich opisów sytuacji i zastanowieniu się, jak mogły czuć się poszczególne uczestniczące w nich osoby. Po rozważeniu sytuacji uczeń zapisuje swoje odpowiedzi zgodnie z pytaniami pomocniczymi.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Ćwiczenie dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniów szkoły ponadpodstawowej w spektrum autyzmu. Zadanie polega na zapoznaniu ucznia z tekstem oraz rozmowie na temat postaw bohaterów.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Karta pracy dla uczniów klas IV-VI, w tym dla uczniów w spektrum autyzmu. Zadanie polega na zastanowieniu się nad przeżywanymi emocjami i uczuciami oraz wskazaniu, jakie są ich najczęstsze źródła. Ćwiczenie do wykorzystania podczas zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Karty pracy dla uczniów klas IV-Vi szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Zadaniem ucznia jest uzupełnienie dialogu komunikatem, który najbardziej odpowiada sygnałom werbalnym i niewerbalnym współrozmówców. Ćwiczenie wpisuje się w obszar zajęć rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Mimika twarzy jest jednym z głównych sposobów wyrażania emocji i uczuć. Jest ona istotnym środkiem komunikacji niewerbalnej, pozwalającym nam lepiej rozumieć i reagować na emocje innych osób. Celem pracy z niniejszymi materiałami jest m.in. rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji na podstawie mimiki twarzy, co jest ważne w codziennych interakcjach społecznych i budowaniu empatii. Jako uzupełnienie ćwiczeń możesz wykorzystać karty pracy: Rozpoznawanie emocji na podstawie mimiki i gestów.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas IV-VI szkół ponadpodstawowych w tym dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera. Ćwiczenie polega na przeczytaniu krótkich opisów sytuacji i zastanowieniu się, w jaki sposób ich bohaterowie mogli poprosić pomoc oraz do kogo mogli się zwrócić. Po rozważeniu sytuacji uczeń zapisuje swoje odpowiedzi.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!