Minął rok społecznej izolacji. Obecnie niemal każdy ma za sobą doświadczenie wycofania się z kontaktu z innymi, niedoboru zupełnie zwykłych interakcji międzyludzkich. Dzięki temu być może uda się lepiej zrozumieć tych, którym rozwojowe trudności nie pozwalają na nawiązywanie i utrzymywanie bliskich relacji. 2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. To doskonała okazja, by spróbować choć na chwilę zatrzymać się i wyobrazić sobie, jak wygląda świat widziany przez osoby zmagające się z tym zaburzeniem.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Skorzystaj z propozycji ćwiczeń dla uczniów VII-VIII klas szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowej.
Ćwiczenia dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniów szkół ponadpodstawowych z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Ćwiczenia polegają na zapoznaniu ucznia z tekstami i rozmowie na temat jej bohaterów i wydarzeń.
Ćwiczenia przeznaczone dla uczniów klas VII-VIII oraz szkół ponadpodstawowych, w tym dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Ćwiczenia polegają na tworzeniu historyjek na podstawie obrazków. Uczniowie tworzą historyjkę sami lub naprzemiennie z nauczycielem. Ostatni obrazek uczeń tworzy sam proponując rozwiązanie sytuacji.
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas VII-VIII oraz szkół ponadpodstawowych, w tym dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Ćwiczenie polega na zapoznaniu z się z zasadami komunikacji i prowadzenia dialogu przez osoby, które mają trudności z komunikacją.
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas VII-VIII oraz szkół ponadpodstawowych, w tym dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Ćwiczenie ma na celu wskazać uczniowi, w jaki sposób analiza problemu ułatwia odnajdywanie rozwiązań.
Ćwiczenia dla klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniów szkół ponadpodstawowych w tym dla uczniów z autyzmem, Zespołem Aspergera. Ćwiczenie polega na analizie własnej osobowości, swoich zalet i wad, oraz analizie opinii na nasz temat wśród bliskich i znajomych. Ważne jest po wykonaniu ćwiczenia przeanalizować razem z uczniem czy jego wyobrażenia na własny temat są podobne do opinii innych osób, czy uczeń spodziewał się takich odpowiedzi innych osób i jak się z tym czuje. Co ma większe znaczenie: nasze przekonanie na temat własnej osoby czy opinie innych?
Autyzm to zaburzenie psychorozwojowe, które pojawia się zwykle przed 3. rokiem życia. W literaturze dużo uwagi poświęca się problematyce rozwoju oraz funkcjonowania najmłodszych uczniów z autyzmem, trudniej natomiast wskazówki dotyczące pracy z uczniami starszych klas szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Z artykułu dowiesz się:
Ćwiczenie dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniów szkoły ponadpodstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na zapoznaniu ucznia z tekstem oraz rozmowie na temat postaw bohaterów.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły podstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na dokończeniu zdań zgodnie z myślą, która jako pierwsza pojawi się w świadomości ucznia.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły podstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na przygotowaniu ciekawego dialogu, który pozwoli uzmysłowić uczniowi czym jest smutek i jak można pomóc osobie, która go odczuwa.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły ponadpodstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na odnalezieniu obrazka, który odpowiada konkretnym emocjom i uczuciom oraz krótkiej argumentacji, co do dokonanego wyboru.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły podstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na przyporządkowaniu reakcji ludzkich do zachowań.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły ponadpodstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na dokończeniu rozpoczętych zdań, tak, aby wyrażały to, co uczeń myśli.
Komunikacja jest podstawą umiejętnością, niezbędną do kontaktów i stworzenia grupy znajomych. Jest to jednocześnie bardzo obszarem do opanowania przez nastolatków z zespołem Aspergera. Skorzystaj z propozycji ćwiczeń przygotowujących nastolatka z Zespołem Aspergera do swobodnego komunikowania się.
Obowiązkiem nauczyciela wspomagającego jest towarzyszenie uczniowi lub uczniom podczas lekcji oraz prowadzenie zajęć rewalidacyjnych. Jego obecność na lekcjach może wywoływać zainteresowanie i zdziwienie u innych uczniów, dlatego klasa musi być odpowiednio przygotowana na jego obecność w czasie zajęć.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.