Pobierz zestaw kart pracy pomagający uczniom zdobyć niezbędną wiedzę na temat bezpieczeństwa na drodze i podczas podróży komunikacją miejską. Naucz dzieci właściwych zachowań na jezdni, przystanku oraz podczas podróży i przy wysiadania z pojazdów. W pakiecie znajdują się również zadania dotyczące znaków drogowych. Nie mogło również zabraknąć materiału poświęconego znakom drogowym.
Konflikty to naturalny element każdej relacji. Prędzej czy później nawet pomiędzy najlepszymi przyjaciółmi pojawiają się różnice, na przykład w poglądach czy sposobie postrzegania jakiejś ważnej sprawy. W grupie o starcia jeszcze łatwiej. Rozwiązywanie konfliktów to trudne zadanie, dlatego warto się do niego przygotować i przemyśleć różne opcje. Zadaniem ucznia jest wyobrażenia sobie, że jest bohaterem opisanej sytuacji i próba udzielenia odpowiedzi na pytania oraz zaproponować możliwe rozwiązania.
Uogólnione zaburzenia lękowe dotyczą według badań nawet ok. 8–11 % nastolatków. To jedno z najczęstszych zaburzeń występujących wśród dzieci i młodzieży. Objawami są przewlekłe, utrzymujące się nieadekwatne, nadmierne obawy dotyczące różnych sfer życia: szkoły, relacji, rodziny, bezpieczeństwa, zdrowia, katastrof. Charakterystyczne są również dotkliwe objawy somatyczne: zmęczenie, zawroty głowy, kołatanie serca, bezsenność, niepokój w podbrzuszu. Bywa, że uczeń jest drażliwy, impulsywny, reaguje pobudzeniem na zwykłe komunikaty otoczenia. Lęk wpływa na poziom koncentracji uwagi, zapamiętywania informacji, odtwarzania ich na testach i sprawdzianach, twórczość, kreatywność. Zestaw pięciu kart pracy to zbiór ćwiczeń do pracy z uczniem w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w zakresie identyfikowania lęku i rozwijania strategii radzenia sobie z nim. Może zostać wykorzystany na indywidualnych spotkaniach z psychologiem/pedagogiem szkolnym oraz w ramach zajęć rewalidacyjnych.
Uczniowie, którzy zmagają się z zaburzeniami nastroju często długo pozostają sami z trudnymi objawami. Powodem jest tendencja do ukrywania trudnych przeżyć, maskowania objawów i tłumienia nieprzyjemnych emocji. Konstruktywne wyrażanie uczuć jest czynnikiem, który znacząco wpływa na leczenie depresji, dlatego warto wspierać młodzież w rozwoju tej umiejętności. Im bardziej są świadomi swoich uczuć, tym łatwiej im będzie je wyrażać. Zestaw pięciu kart pracy to zbiór ćwiczeń do pracy z uczniem w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w zakresie identyfikowania, wyrażania i nazywania emocji oraz potrzeb. Może zostać wykorzystany na indywidualnych spotkaniach z psychologiem lub pedagogiem szkolnym oraz w ramach zajęć rewalidacyjnych.
Pobierz zestaw kart pracy zawierających case study dotyczące wspierania kolegi lub koleżanki w żałobie. Materiały pomogą uczniom zrozumieć, że żałoba to nie tylko reakcja na śmierć bliskiej osoby. To proces, który może pojawić się po utracie kontaktu z kimś ważnym, poważnej wymuszonej zmianie, jak na przykład nagła przeprowadzka czy utrata sprawności fizycznej. Pojawia się potrzeba zaprzeczenia temu, co się stało, silny smutek, lęk, gniew, stany depresyjne. Przeżycie tego trudnego procesu prowadzi do akceptacji trudnych zdarzeń i zmian, jakie się z nimi wiążą. Poprzez pracę z kartami, uczniowie zostaną wyposażeni w wiedzę i narzędzia potrzebne do odpowiedniego reagowania i wspierania swoich rówieśników w trudnych chwilach związanych z żałobą. W szczególności nauczą się rozpoznawać emocje i reakcje, które mogą towarzyszyć żałobie, zostaną przygotowani do radzenia sobie w sytuacjach, gdy ktoś bliski znajdzie się w żałobie, dowiedzą się, jak wspierać innych oraz jak szukać wsparcia dla siebie. Oprócz tego młodzież będzie ćwiczyć umiejętność komunikowania swoich uczuć oraz wyrażania wsparcia w sposób konstruktywny i wspierający. Poprzez pracę z kartami, uczniowie zostaną wyposażeni w wiedzę i narzędzia potrzebne do odpowiedniego reagowania i wspierania swoich rówieśników w trudnych chwilach związanych z żałobą.
Pobierz zestaw kart pracy przygotowanych, aby wspierać uczniów w budowaniu poczucia własnej wartości. Bardzo istotne jest, aby uczniowie rozwijali w sobie pewność siebie, jednak równie ważne jest, aby zrozumieli, że pewność siebie nie powinna przerodzić się w zarozumiałość. Karty pracy pomagają w zrozumieniu tej subtelnej różnicy. Praca z materiałami pomoże uczniom zrozumieć, jak unikać zarozumialstwa, co po może im w budowaniu pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi. Dzięki kartom pracy uczniowie będą mogli dowiedzieć się, jak być pewnym siebie bez przekraczania granicy, która prowadzi do bycia zarozumiałym.
Proponowane karty pracy mają na celu wspieranie rozwoju emocjonalno-społecznego uczniów z ADHD. Ćwiczenia zostały zaprojektowane w taki sposób, pomóc uczniom zrozumieć swoje emocje, zidentyfikować nawyki i strategie poprawiające ich samopoczucie oraz rozwijać świadomość własnych zasobów i umiejętności. Uczniowie uczą się rozpoznawać, jak różne środowiska wpływają na ich zachowanie i samopoczucie, co zwiększa ich samoświadomość i pomaga w identyfikowaniu miejsc oraz sytuacji nasilających objawy ADHD. Karty pracy promują zdrowe nawyki wspierające funkcjonowanie mózgu, co zwiększa wiedzę uczniów na temat znaczenia zdrowego stylu życia i wprowadzenia pozytywnych zmian. Dzięki analizie sytuacji stresowych, młodzież rozwija umiejętność refleksji nad własnymi reakcjami emocjonalnymi. Praca z kartami wspiera uczniów w rozwoju samoświadomości, dostarcza im strategii radzenia sobie ze stresem i negatywnymi myślami, promuje zdrowe nawyki, zwiększa poczucie własnej wartości i rozwija umiejętność refleksji nad własnymi doświadczeniami i emocjami. To wszystko przyczynia się do poprawy funkcjonowania emocjonalno-społecznego uczniów, szczególnie tych z ADHD.
W serii kart pracy dla dzieci, skupimy się na odkrywaniu, jakie zachowania mogą sprawić mamie przykrość oraz wywołać radość. Rozumienie tego, jak nasze działania wpływają na innych jest ważne dla budowania zdrowych i pełnych miłości relacji. Przez zadania i dyskusje, dzieci będą miały okazję zwiększyć swoją empatię i znaleźć sposoby, jak lepiej zrozumieć uczucia swojej mamy. Zdaniem dzieci będzie refleksja nad różnymi sytuacjami, które mogą sprawić przykrość oraz zastanowią się, jakie mogą być uczucia mamy w różnych sytuacjach. Oprócz tego w zastawie znalazły się zadania grafomotoryczne oraz propozycja przygotowania nietypowej laurki na dzień mamy.
Telefon to podstawowe narzędzie służące do pracy, rozrywki, komunikacji, sprawdzania informacji. Wielu nastolatków spędza na korzystaniu z tego urządzenia wiele godzin dziennie. Czasami trudno go odłożyć. Pojawia się rozdrażnienie, irytacja. To objaw uzależnienia. Jak zareagować, gdy trudno nawiązać bezpośredni kontakt z przyjaciółmi zanurzonymi w telefonach lub komputerach? Pobierz zestaw zadań z case study. Uczniowie analizując poszczególne przypadki będą zastanawiali się, jak można reagować w przypadku podejrzenia, że ich rówieśnik jest uzależniony od smartfona lub komputera.
Pobierz karty pracy, które mają na celu wspieranie u dzieci rozwijania kompetencji w zakresie wyrażania zainteresowania uczuciami innych osób. Zadania umożliwiają dzieciom ćwiczenie rozpoznawania emocji na podstawie mimiki twarzy. Uczestnicy uczą się identyfikować różne stany emocjonalne innych osób oraz ćwiczą wyrażanie zainteresowania uczuciami innych. Dzieci nauczą się formułować odpowiednie pytania i odpowiedzi, co wspiera rozwój umiejętności komunikacyjnych.