Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów szkoły ponadpodstawowej, w tym dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera. Ćwiczenie polega na przeczytaniu krótkich opisów sytuacji i zastanowieniu się, jak mogły czuć się poszczególne uczestniczące w nich osoby. Po rozważeniu sytuacji uczeń zapisuje swoje odpowiedzi zgodnie z pytaniami pomocniczymi.
Umiejętność korzystania z taksówki i zachowania się w niej jest nie tylko praktyczna, ale także pełni ważną rolę w rozwoju umiejętności społecznych ucznia. Trening zachowania się taksówce uczy asertywności, komunikacji, zrozumienia norm społecznych i empatii, które są kluczowe dla skutecznego funkcjonowania w społeczeństwie. Pobierz zestaw kart pracy, które można wykorzystać w nawiązaniu do dnia taksówkarza, ale nie tylko. Zestaw zawiera m.in. ćwiczenia symulacyjne, które pomogą uczniowi zrozumieć, jakie informacje są kluczowe podczas zamawiania taksówki, karty z tematami rozmów, które uczą, jakie tematy są bezpieczne, a jakie należy unikać. opisy różnych sytuacji w taksówce, które pomogą uczniowi zrozumieć, które zachowania są właściwe, a które nie.
Dzieci często nie zdają sobie sprawy z potencjalnych zagrożeń, które mogą wystąpić podczas zabawy. Zorganizowanie zajęć o bezpieczeństwie na placu zabaw pozwoli dzieciom zrozumieć potencjalne zagrożenia i być może pozwoli uniknąć wielu wypadków. Karty pracy angażują dzieci w aktywny sposób – obrazki i ilustracje pomagają dzieciom lepiej zrozumieć i zapamiętać zasady. Dzięki wykorzystaniu materiałów dzieci będą miały możliwość praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy, co pomaga w utrwaleniu informacji. Ponadto, zadania, takie jak uzupełnianie luk czy sortowanie karteczek, rozwijają umiejętności krytycznego myślenia i analizy. Karty te rozwijają także umiejętności myślowe i mogą być dostosowane do różnych grup wiekowych, co czyni je uniwersalnym narzędziem edukacyjnym.
Pobierz zestaw materiałów skoncentrowanych na analizie relacji międzyludzkich. Zadania mają na celu pomóc uczniom zrozumieć i ocenić różne aspekty relacji, w których uczestniczą. Materiały są dedykowane w szczególności nastolatkom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną mogą mieć trudności z nawiązywaniem i utrzymaniem relacji z rówieśnikami. Przez praktyczne zadania uczą się, jakie zachowania są akceptowalne, jakie emocje mogą towarzyszyć różnym sytuacjom i jak budować zdrowe relacje. Należy też pamiętać, że osoby te mogą być bardziej narażeni na wykorzystywanie czy manipulację ze strony innych. Dzięki edukacji w zakresie zdrowych i niezdrowych relacji uczą się rozpoznawania potencjalnie szkodliwych sytuacji i wiedzą, jak się przed nimi chronić. Materiały stanowią narzędzie do rozwijania umiejętności interpersonalnych, empatii oraz zdolności analitycznych. Uczniowie będą mieli okazję zanurzyć się w opisach różnych sytuacji i zastanowić nad uczuciami i emocjami towarzyszącymi postaciom. Materiały pomogą uczniom zrozumieć czym są granice w relacjach oraz pojąć różnice między granicami fizycznymi i emocjonalnymi.
Uczucie niepokoju i stresu towarzyszy osobom w każdy, wieku, w tym również dzieciom i młodzieży. Dzieci i młodzież mogą odczuwać lęk w związku z różnymi zdarzeniami. Żeby móc pokonać związane z nim negatywne uczucia, muszą umieć wyjaśnić, co je wywołuje. Proponowany zestaw kart pracy zawiera materiały, które pomogą dzieciom i młodszej młodzieży nazwać problemy i zjawiska, które wywołują niepokój oraz podjąć refleksję nad działaniami, które mogą podejmować w drodze do ich przezwyciężenia.
Kryzys przyjaciela zwykle uruchamia ogromne pokłady empatii i budzi chęć szybkiej pomocy. Łatwo zapomnieć o własnych potrzebach. To normalne, że trudności bliskich osób wpływają na samopoczucie, jednak młodzi ludzie muszą rozumieć, że aby móc pomóc innym, trzeba zadbać o siebie. Dbanie o własne granice w relacjach z przyjaciółmi pomaga zrozumieć i zdefiniować, co jest akceptowalne a co nie. Ustalanie granic sprzyja również zdrowym i uczciwym relacjom, zapobiegając nieporozumieniom i konfliktom. Pobierz zestaw kart pracy zawierających case study dotyczących wspierania innych osób z zachowaniem własnych granic.
Pobierz zestaw kreatywnych materiałów do pracy nad rozwojem emocjonalno-społecznym dzieci. Karty pracy skoncentrowane są na głównych bohaterach bajki o Czerwonym Kapturku. Dzięki zadaniom, uczniowie będą mieli okazję lepiej zrozumieć emocje, któreodczuwają postacie i wyrazić swoje własne uczucia. Czerwony Kapturek, wilk i babcia – każdy z bohaterów ma swoje indywidualne cechy emocjonalne, które dzieci mogą odkrywać i analizować. Oprócz tego w zestawie znajdują się kolorowanki i puzzle z motywem Czerwonego Kapturka. Kolorowanie i układanie puzzli to doskonałe narzędzia terapeutyczne, które rozwijają koncentrację, koordynację wzrokowo-ruchową i zdolności manualne u dzieci.
Ćwiczenie dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniów szkoły ponadpodstawowej w spektrum autyzmu. Zadanie polega na zapoznaniu ucznia z tekstem oraz rozmowie na temat postaw bohaterów.
Karty pracy Dziennik wdzięczności, sukcesów i osiągnięć zestaw pomocniczy do zadań ukierunkowanych na wzmacnianie pozytywnego myślenia, budowania pewności siebie i rozwijania umiejętności dostrzegania własnych sukcesów i osiągnięć. Jest idealny dla uczniów z niską samooceną oraz dla tych, którzy chcą nauczyć się doceniać siebie i swoje dokonania. Materiały zapewniają innowacyjne podejście do tworzenia dziennika wdzięczności, sukcesów i osiągnięć. Zestaw zawiera również instrukcje dla nauczyciela, które pomogą w efektywnym wdrażaniu tego narzędzia do planu pracy. Dzięki temu nauczyciele mogą skutecznie wspierać uczniów w budowaniu pozytywnego myślenia, zwiększaniu samooceny i rozwoju umiejętności dziękowania za sukcesy.
Karta pracy dla uczniów klas IV-VI, w tym dla uczniów w spektrum autyzmu. Zadanie polega na zastanowieniu się nad przeżywanymi emocjami i uczuciami oraz wskazaniu, jakie są ich najczęstsze źródła. Ćwiczenie do wykorzystania podczas zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.