Świadomość intymności jest niezbędna dla zapewnienia bezpieczeństwa emocjonalnego i fizycznego w relacjach międzyludzkich. Naruszanie granic intymności to zachowanie, które przekracza granice wyrażonej zgody drugiej osoby, np. dotykanie, całowanie, prowokowanie do kontaktów seksualnych czy podglądanie. Takie zachowania mogą prowadzić do przeżycia negatywnych emocji takich jak poczucie zagrożenia, lęku, wstydu czy bólu. Pobierz zestaw case study do wykorzystania podczas zajęć poświęconych nienaruszalności granic intymności. Karty warto wykorzystać podczas zajęć, w czasie których uczniowie dowiedzą się, że przekraczanie granic jest nie tylko nieodpowiednie, ale także nielegalne i może skutkować poważnymi konsekwencjami prawnymi.
Wysoka samoocena jest bardzo ważna dla zdrowia psychicznego i emocjonalnego dzieci i młodzieży. Osoby z wysoką samooceną mają lepszą odporność na stres, ponieważ wierzą w siebie i są bardziej pewne swoich umiejętności. Dzięki temu łatwiej im radzić sobie z trudnościami i wyzwaniami. Często mają także lepsze relacje z innymi, łatwiej im nawiązywać nowe znajomości i utrzymywać przyjazne relacje z innymi ludźmi. Osoby te są bardziej zmotywowane do osiągania celów, ponieważ wierzą w siebie i w swoje umiejętności. Ponadto, osoby z wysoką samooceną są bardziej odporne na krytykę – wierzą w siebie i mają pozytywny wizerunek siebie. Dzięki temu łatwiej im radzić sobie z negatywnymi opiniami ze strony otoczenia. Pobierz zestaw kart pracy, które pomogą zdobyć informacje o tym, jak myślą o sobie uczniowie, a także podejmą refleksję nad tym, jak mogą wzmocnić swoją samoocenę.
Światowy Dzień Zdrowia (ang. World Health Day) obchodzony jest corocznie 7 kwietnia i został ustanowiony przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) w 1950 roku, aby podkreślić znaczenie zdrowia dla wszystkich ludzi na świecie. Ważnym celem Dnia Zdrowia jest podkreślenie znaczenia prewencji chorób, a także edukacji i promocji zdrowego stylu życia, w tym zwrócenie uwagi na różne czynniki wpływające na zdrowie, takie jak zdrowe odżywianie, aktywność fizyczna, przeciwdziałanie paleniu, nadużywanie alkoholu oraz zdrowie psychiczne. Pobierz zestaw kart pracy poświęconych tematowi zdrowia, organów wewnętrznych, zachowania u lekarza itp.
Cykl kart pracy przygotowany z myślą o uczniach z klas I–III szkół podstawowych. Mogą być dla nauczyciela narzędziem wspierającym integrację klasy, elementem warsztatów rozwojowych z pedagogiem lub psychologiem szkolnym. Karty można wykorzystać jako cykl, realizując wszystkie kolejno lub pojedynczo – jako element lekcji, dodatkowe ćwiczenie. Do pobrania jest 9 kart pracy, instrukcja do gry, pionki i kostka (do wycięcia) oraz plansza do gry.
Zasady żartowania to temat, który jest bardzo ważny, zwłaszcza gdy chodzi o relacje międzyludzkie. Czy uczniowie zawsze wiedzą, co to znaczy, że żart jest dobry, a co to oznacza, że przekracza granice dobrego smaku? Wykorzystaj karty pracy zawierające opisy różnych sytuacji i żartów, które będą wymagały oceny, czy były zabawne czy też nie. Uczeń przećwiczy rozpoznawanie granic, które nie powinny być przekraczane w żartach i nauczy się, jak żartować kulturalnie i szanując innych.
Czy kłamstwo zawsze jest złe? Jakie skutki za sobą pociąga? Jak walczyć z kłamstwami? Na takie pytania warto odpowiedzieć sobie tylko w Dniu Bez Kłamstwa. Skorzystaj z zestawu kart pracy, które będą przydatne podczas zajęć dotyczących kłamstwa, jego przyczyn i konsekwencji. Materiały są przeznaczone dla starszych uczniów szkoły podstawowej i mają na celu skłonić ich do refleksji nad znaczeniem i konsekwencjami kłamstw. Niektóre zadania nie mają jednego prawidłowego rozwiązania – ich celem jest refleksja oraz przeprowadzenie treningu uzasadniania własnego stanowiska.
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas IV-VI szkół ponadpodstawowych w tym dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera. Ćwiczenie polega na przeczytaniu krótkich opisów sytuacji i zastanowieniu się, w jaki sposób ich bohaterowie mogli poprosić pomoc oraz do kogo mogli się zwrócić. Po rozważeniu sytuacji uczeń zapisuje swoje odpowiedzi.
Międzynarodowy Dzień Pomocy Potrzebującym jest poświęcony promowaniu i uświadamianiu społeczeństwu potrzeby pomocy osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej, której nie są w stanie samodzielnie przezwyciężyć. Celem tego dnia jest również propagowanie wartości humanitarnych i solidarności międzyludzkiej oraz zachęcanie do podejmowania działań na rzecz poprawy sytuacji osób potrzebujących. W tym dniu warto przypomnieć uczniom, że każdy może pomagać potrzebującym i że małe gesty dobrej woli mogą mieć ogromne znaczenie dla innych ludzi. Zestaw kart pracy zawiera materiały dotyczące rozpoznawania potrzeb i wskazywania, w jaki sposób można pomagać innym w ich zaspokajaniu.
Zestaw materiałów służących do pracy z dziećmi i młodzieżą o zaniżonym poczuciu własnej wartości. Arkusze stanowią narzędzie dla nauczycieli, którzy po wypełnieniu ich przez uczniów uzyskają informacje ich samoocenie. Karty pracy pomogą uczniom budować pewność siebie, identyfikować pozytywne cechy i mocne strony oraz rozwijać zdrowe poczucie własnej wartości.
Ćwiczenia dla klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniów szkół ponadpodstawowych w tym dla uczniów z autyzmem, Zespołem Aspergera. Ćwiczenie polega na analizie własnej osobowości, swoich zalet i wad, oraz analizie opinii na nasz temat wśród bliskich i znajomych. Ważne jest po wykonaniu ćwiczenia przeanalizować razem z uczniem czy jego wyobrażenia na własny temat są podobne do opinii innych osób, czy uczeń spodziewał się takich odpowiedzi innych osób i jak się z tym czuje. Co ma większe znaczenie: nasze przekonanie na temat własnej osoby czy opinie innych?