Karty pracy przeznaczone dla uczniów klas VII-VIII, w szczególności dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Zadaniem ucznia jest dopasowanie sygnałów przekazujących w mowie ciała do wypowiedzi osoby. Ćwiczenie wpisuje się w obszar zajęć rozwijających kompetencje społeczne.
Karta pracy dla uczniów klas VII-VIII, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Zadaniem ucznia jest przyporządkowanie nazw obszarów przestrzeni publicznej do opisów zachowań osób, w nich przebywających. Ćwiczenie wpisuje się w obszar zajęć rozwijających kompetencje społeczne.
Zestaw dwóch kart pracy z ćwiczeniami rozpoznawania komunikatów. Zadania polegają na zapoznaniu się z dialogami i dopasowaniu ich do ilustracji. Celem ćwiczeń jest rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmowy w różnych sytuacjach komunikacyjnych.
Zestaw kart pracy do wykorzystania na zajęciach poświęconych rozwijaniu umiejętności odróżniania faktów od opinii. Umiejętność odróżniania faktów od opinii jest szczególnie istotna w kontekście powszechnego dostępu do mediów masowych. Prezentowane w nich informacje często brane są za pewne, podczas gdy w rzeczywistości to subiektywne opinie na jakiś temat.
Zestaw kolorowych kart pracy dotyczących bezpiecznych wakacji. Zadanie dzieci polega na wpisaniu lub narysowaniu, o czym trzeba pamiętać w czasie wakacji. Karty zostały podzielone z uwagi na różne miejsca, w których można spędzać wakacje.
Bajka jest przeznaczona dla uczniów klas I-III. Izolacja od grupy rówieśniczej związana z nauczaniem zdalnym lub kwarantanną jest wyjątkowo trudnym doświadczeniem szczególnie dla najmłodszych uczniów. Zbliżający się okres wakacji oznacza dla wielu z nich kolejną rozłąkę. Scenariusz zajęć ma na celu pomóc dzieciom w poradzeniu sobie z trudnymi emocjami takimi jak złość czy smutek oraz zachęceniu do inicjowania kontaktów rówieśniczych.
Trzy zestawy kart pracy decydowanych uczniom z trudnościami w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji. Uczeń w czasie ćwiczeń będzie nazywał swój nastrój i określał zdarzenia, które wywołują różne uczucia. Jeżeli dziecko ma problem z definiowaniem własnych uczuć, warto w ramach rozgrzewki wykorzystać kartę z ilustracjami.
Zestaw jest propozycją ćwiczeń dla uczniów klas VII-VIII. Słuchowisko i karty pracy mają na celu ułatwić młodzieży samodzielny trening komunikacji oraz rozwijanie umiejętności kompetencji społecznych. Zadaniem ucznia jest przesłuchanie nagrania a następnie sprawdzenie swojego rozumienia opisanej sytuacji, zweryfikowanie uczuć i intencji, które towarzyszyły trzem bohaterkom nagrania.
Karty pracy na zajęcia socjoterapeutyczne lub rewalidacyjne dla uczniów mających trudności komunikacyjne. Pierwsze zadanie polega na zaproponowaniu odpowiedzi na pytania lub komunikatu podtrzymującego rozmowę. Uczeń musi sam ułożyć odpowiedź. Drugie zadanie wymaga większej kreatywności. Uczeń musi zaproponować dialog adekwatny do tego co widzi na zdjęciu.
Do wielu polskich szkół za chwilę dołączą lub już dołączyli uczniowie z Ukrainy. Szczególnie dla młodszych uczniów ta sytuacja może być niezrozumiała. Nowi uczniowie w klasie i w szkole, bariera językowa, napływające komunikaty o toczącej się wojnie. To trudne i nagłe doświadczenie może wzbudzać w dzieciach wiele różnych emocji takich złość, smutek czy frustrację. Przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem bajkoterapii ma na celu przygotowanie uczniów do rozmowy o wojnie, zintegrowanie się z nowymi uczniami oraz poradzenie sobie z trudnymi emocjami. Bajka jest przeznaczona dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej.