Zestaw kart pracy dla dzieci z Ukrainy. Dziecko poznaje postać Olka, chłopca, który boi się zasnąć sam. Materiały są przeznaczone do wykorzystania przez nauczycieli i specjalistów władających językiem ukraińskim. Bardzo ważne jest, aby efekty pracy ucznia zostały omówione. Proponowane ćwiczenia mają pomóc dziecku wyrazić lęk, poprzez narysowanie tego, czego się boi. Następnym krokiem będzie opanowanie niepokoju poprzez wizualizację szafy, w której można zamknąć niepokojące obrazy. Dziecko tworzy również postać strażnika, który opiekuje się strachami – dzięki temu wie, że dorosły może mu w tym pomóc. Ostatnie zadanie polega na identyfikacji źródeł lęku, poprzez stworzenie zawartości własnej „szafy”. Karty pracy przeznaczone dla dzieci w wieku 7-10 lat.
Zestaw zawiera cztery karty pracy dotyczące emocji i uczuć dziecka. Materiały są przeznaczone dla dzieci z Ukrainy. Materiały są przeznaczone do wykorzystania przez nauczycieli i specjalistów władających językiem ukraińskim. Bardzo ważne jest, aby efekty pracy ucznia zostały omówione. Wypełnienie kart pracy ma na celu uświadomienie dziecku źródeł przeżywanych emocji oraz możliwych sposobów radzenia sobie z nimi. Dla osoby dorosłej prace dziecka mogą stanowić istotną informację na temat jego potrzeb. Karty pracy przeznaczone dla dzieci w wieku 7-9 lat.
Ćwiczenie jest dedykowane dla uczniów klas VI-VIII z autyzmem oraz z Zespołem Aspergera. Zadanie ucznia polega na dopasowaniu problemów do rozwiązań. Codzienne wyzwania mogą przytłaczać i demotywować a rozmawiać o nich jest trudno. Wsparcie i komunikat: Dasz radę! może dobrze wpłynąć na ucznia i zmotywować go do działania.
Zestaw składa się z nagrania audio i czterech kart pracy. Jest to propozycja adresowana do uczniów wymagających wsparcia w zakresie rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych, w tym dla dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Słuchowisko dotyczy tematu związanego z walentynkami, dlatego doskonale sprawdzi się podczas zajęć dotyczących problematyki wyrażania i okazywania uczuć. Materiały można wykorzystać podczas pracy stacjonarnej, jak również w czasie zajęć realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Zestaw ćwiczeń skierowany jest do uczniów szkół ponadpodstawowych. Wykonanie zadań z kart pracy ma na celu wsparcie młodzieży w rozwijaniu umiejętności samodzielnego radzenia sobie ze stresem i napięciem. Umiejętności związane z regulacją emocji są podstawą emocjonalnej stabilizacji. Ważne, by rozwijać je szczególnie w okresie dorastania.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły podstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na dokończeniu zdań zgodnie z myślą, która jako pierwsza pojawi się w świadomości ucznia.
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas VII-VIII oraz szkół ponadpodstawowych, w tym dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Ćwiczenie polega na zapoznaniu z się z zasadami komunikacji i prowadzenia dialogu przez osoby, które mają trudności z komunikacją.
Proponowane karty pracy zawierają ćwiczenie polegające na dopasowaniu nazw uczuć i emocji do obrazka. Uczeń wskazuje, jak może czuć się bohater ilustracji i uzasadnia swój wybór. Zestaw składa się z 7 kart pracy dedykowanych uczniom klas I-III, w tym dzieciom w spektrum autyzmu i z zespołem Aspergera.
Karta pracy dla uczniów klas IV-VI pochodzących z Ukrainy. Materiał przygotowano w podwójnej wersji językowej, aby ułatwić pracę uczniom, którzy nie znają języka polskiego albo poziom języka polskiego nie jest wystarczający do samodzielnego wykonania zadania. Ćwiczenie jest przeznaczone dla uczniów mających problemy z przewidywaniem skutków wypowiadanych przez siebie komunikatów. Można wykorzystać je w pracy z uczniami z zespołem Aspergera. Zadanie polega na dopasowaniu wypowiedzi, którymi można zastąpić komunikaty wywołujące negatywne uczucia i emocje.
Materiał jest przeznaczony dla uczniów, którzy nie znają języka polskiego albo poziom języka polskiego nie jest wystarczający do samodzielnego wykonywania zadań. Ćwiczenia mogą być wykorzystane w terapii uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Zadanie polega na analizie stanów rzeczy i dokonaniu oceny, co jest przyczyną, a co skutkiem. Zestaw został opracowany w dwóch wersjach językowych.